Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek): Recent submissions
Now showing items 41-60 of 82
-
Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών και σχολική ηγεσία: Παρεχόμενες δυνατότητες, ψηφιακές δεξιότητες και ο ρόλος του φύλου στην αξιοποίηση τους στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική
(2017-08-04)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται τη διερεύνηση του ζητήματος των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας των διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, ... -
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συνεκπαίδευση των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη
(2017-08-04)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το ζήτημα της συνεκπαίδευσης των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη. Πρόκειται για μία νέα ... -
Οι απόψεις των ενηλίκων κωφών ατόμων σχετικά με την κοινωνική και σχολική ενσωμάτωση των κωφών παιδιών σε Δημοτικά Σχολεία της γενικής εκπαίδευσης
(2017-07-31)Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις απόψεις ενήλικων κωφών σχετικά με την σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση κωφών παιδιών που φοιτούν σε περιβάλλον ενσωμάτωσης σε ένα γενικό δημοτικό σχολείο.Για την έρευνα αυτή χρησιμοποιήθηκε η ... -
Εμπειρική διερεύνηση της "λιμνάζουσας φοίτησης" συναρτήσει της πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και κοινωνικών χαρακτηριστικών των φοιτητών
(2016-07-15)Η διεύρυνση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη δυναμική συμμετοχή αριθμού φοιτητών από τα μεσαία και κατώτερα κοινωνικά στρώματα, αποτέλεσε κύριο μέλημα του εκδημοκρατισμού της εκπαίδευσης που αντιτίθεται στους μηχανισμούς ... -
Ρατσισμός και προκατάληψη στην εκπαίδευση: Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(2016-07-15)Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν την διαπολιτισμική εκπαίδευση και ειδικότερα επιδιώκεται η μελέτη των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών απέναντι στον ρατσισμό και την προκατάληψη στην εκπαίδευση. ... -
Οι επιχειρηματικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι στάσεις τους σχετικά με την επιχειρηματολογία
(2016-07-07)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Ερευνήθηκε αν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν αποδεικτικά στοιχεία κατά την επιχειρηματολογία τους και αν οι ... -
Επαγγελματική ανάπτυξη, επαγγελματική ταυτότητα και κίνητρα για την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα
(2016-07-06)Οι συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια κοινότητα καθιστούν την εκπαίδευση απαραίτητο εργαλείο για τον μέσο άνθρωπο. Συνεπώς, η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η αύξηση της αποτελεσματικότητας των ... -
Εξερευνώντας τα όρια μεταξύ στρατηγικής και ευσπλαχνικής ενσυναίσθησης υπό το φιλοσοφικό πρίσμα της μπατλερικής ηθικής της ευθύνης
(2016-03-29)Η Στρατηγική Ενσυναίσθηση ως Συμφιλιωτική και Αντιρατσιστική Παιδαγωγική απευ- θύνεται σε ομάδες που βρίσκονται σε ρήξη εξαιτίας κάποιου κοινού τραύματος, με την μία ομάδα να παρουσιάζει ρατσιστική στάση απέναντι στην ... -
Ανάλυση του προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του προγράμματος PISA 2012
(2015-06-30)Σκοπός της παρούσας εργασίας συνιστά η διερεύνηση των χαρακτηριστικών που συνθέτουν το προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του PISA. Το πρόγραμμα αποτελεί μια εκπαιδευτική έρευνα που πραγματοποιείται στο χώρο ... -
Γιατί επιλέγουμε τη δίγλωσση εκπαίδευση: Ερευνώντας ένα πρόγραμμα ελληνο-γερμανικής εκπαίδευσης μέσα απο τα μάτια των μαθητών λυκείου
(2015-04-21)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τα κίνητρα φοίτησης σε συνδυασμό με τα κίνητρα εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας των μαθητών που φοιτούν σε ένα ιδιωτικό, ελληνογερμανικό λύκειο. Για τους σκοπούς της ... -
Διερεύνηση του ψηφιακού προφίλ και των στάσεων των εν-ενεργεία νηπιαγωγών απέναντι στη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών σε δραστηριότητες μάθησης
(2015-03-20)Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται το ζήτημα του ψηφιακού προφίλ και στάσεων των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής απέναντι στη χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και προσπαθεί να εντοπίσει την πιθανή σχέση μεταξύ ... -
Εκπαιδευτικοί και νέο πρόγραμμα σπουδών στα μαθηματικά: Η εφαρμογή μιας μεταρρύθμισης στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση
(2014-07-23)Τα πεδία αναπλαισίωσης και ειδικότερα οι λόγοι που παράγονται σε αυτά επι-τρέπουν την κατανόηση της νοηματοδότησης που αποδίδεται σε ένα Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) από τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντικό ... -
Η ευτυχία όπως προβάλλεται σε παιδικά βιβλία προσχολικής και πρώτη σχολικής ηλικίας που εκδόθηκαν στην ελληνική γλώσσα κατά την περίοδο 2000-2013
(2014-07-23)Η διερεύνηση του θέματος της Ευτυχίας των παιδιών, εν δυνάμει, μπορεί να συμβάλει στην προσπάθεια πρόληψης ψυχικών διαταραχών και προαγωγή της Ευτυχίας και βέλτιστης ανάπτυξής τους. Το παιδικό βιβλίο ως μέσο επικοινωνίας, ... -
Η εσωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του έργου τους. Απόψεις και στάσεις διευθυντών, εκπαιδευτικών και γονέων στα δημοτικά σχολεία του Ν. Κιλκίς
(2013-09-03)Με την παρούσα εργασία επιχειρείται να καταγραφούν οι απόψεις και οι στάσεις των Διευθυντών, Εκπαιδευτικών και Γονέων στα δημοτικά σχολεία του Ν. Κιλκίς για την εσωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του έργου τους. ... -
Εφαρμογή και αξιολόγηση ενός προγράμματος κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης στο νηπιαγωγείο σε σχέση με τη ρύθμιση δυσάρεστων συναισθημάτων και την κοινωνική επάρκεια
(2013-09-03)Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα ερευνητικά πορίσματα τονίζουν την σημασία της ενίσχυσης των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών ήδη από το νηπιαγωγείο, μέσα από προγράμματα βασισμένα στις αρχές ... -
Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων, του γεωφυσικού πάρκου του Ψηλορείτη, Ν. Ρεθύμνης
(2013-07-04)H παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, αφορά εμπειρική έρευνα ανιχνευτικού χαρακτήρα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο γεωφυσικό πάρκο του Ψηλορείτη της Περιφέρειας Κρήτης από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε) Ρεθύμνης . Ο ... -
Οι εκπαιδευτικοί ως εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτές εκπαιδευτικών σε θέματα εισαγωγής των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση: Η περίπτωση του Π.Α.Κ.Ε. Θεσσαλίας
(2013-05-23)Σημαντικός κρίνεται ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ως ένας συνδετικός κρίκος και μια ευέλικτη ζώνη για να υλοποιηθεί η αποτελεσματική γνώση ως απόρροια μιας ειδικευμένης διδακτικής προσέγγισης. Σε αυτα τα ... -
Ο ρόλος της γλώσσας στη σχολική επίδοση: Αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
(2013-02-25)Η συμβολή του γλωσσικού κεφαλαίου, ως θεμελιώδους μέρους του πολιτιστικού κεφαλαίου, στη διατήρηση και αναπαραγωγή των ανισοτήτων στον εκπαιδευτικό θεσμό έχει ερμηνευτεί και υποστηριχτεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ... -
Η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεθνώς-Η περίπτωση του Facebook
(2013-01-30)Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν το νέο, ραγδαία ανερχόμενο φαινόμενο της εποχής μας. Από αυτά, τo facebook ξεπέρασε το 1,01 δισ. χρήστες τον Οκτώβριο του 2012 (Imerisia, 2012∙ Tvxsteam, 2012). Ο συνολικός αριθμός των χρηστών ...