Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek): Recent submissions
Now showing items 21-40 of 82
-
Η συμβολή του εκπαιδευτικού ηγέτη πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-12)Η περιοχή της Εκπαιδευτικής Ηγεσίας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ερευνητές της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη της σημασίας της ηγεσίας στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας ... -
Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του έργου των διευθυντών των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών στα πλαίσια της βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-12)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό να αποτυπώσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα του πολύπλευρου έργου των διευθυντών των μονάδων αυτών. Η έρευνα είναι ... -
Η επίδραση της αποτελεσματικής ηγεσίας στην ενδυνάμωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε συνάρτηση με την ενίσχυση του οικογενειακού τους πλαισίου μέσα από τις ΕΔΕΑΥ: Αντικήψεις των εκπαιδευτικών
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να δείξει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την επίδραση που έχει η αποτελεσματική ηγεσία στην ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με το ρόλο της γονεϊκής εμπλοκής στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο πλαίσιο του ενιαίου σχολείου
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Η παρούσα έρευνα φιλοδοξεί να αποτυπώσει και να συνδυάσει τις απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γονέων παιδιών που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς σχετικά με τη σημασία της γονεϊκής εμπλοκής στη ... -
Η επιλογή του διευθυντή σχολικής μονάδας και η επιτυχημένη ηγεσία στο ελληνικό εκπαιδευτικό συγκείμενο. Μια μελέτη περίπτωσης
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Στο σύγχρονο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον ο ρόλος του σύγχρονου σχολείου καθίσταται ολοένα και πιο πολυσύνθετος. Οι απαιτήσεις της κοινωνίας αυξάνονται παράλληλα με την αλματώδη πρόοδο των τεχνολογιών. Στο πλαίσιο ... -
Διερεύνηση του άγχους γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει το άγχος και τις δυσκολίες των γονέων που προκύπτουν από την ανατροφή και τη φροντίδα του παιδιού τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, οι επιμέρους ... -
Διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που βιώνουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η παρουσίαση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης γενικής αγωγής σχετικά με τις εμπειρίες και παρεμβάσεις τους σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και ... -
Το παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης των δεξιοτήτων παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06)Οι στόχοι αυτής της μελέτης ήταν να εξετάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς το αν το παιχνίδι μπορεί να αναπτύξει και να ενισχύσει τις δεξιότητες των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, να ερευνήσει το αν ... -
Κίνητρα και εμπόδια δασκάλων που εργάζονται σε Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Πατρέων για συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα με θέμα τις μαθησιακές δυσκολίες
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση των κινήτρων και των εμποδίων που συμβάλλουν, άλλοτε προτρεπτικά και άλλοτε αποτρεπτικά, στη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε επιμορφωτικά ... -
Κοινωνικές δεξιότητες και παρεμβάσεις σε μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Μια μελέτη περίπτωσης
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας με ποικίλες αναφορές ... -
Η κοινωνική διάσταση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης: Κοινωνική συμμετοχή και αυτοαντίληψη μαθητών με ΕΕΑ στο συμπεριληπτικό σχολείο
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06)Η παρούσα εργασία εξετάζει τον βαθμό στον οποίο επιτυγχάνεται η κοινωνική διάσταση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο ελληνικό γενικό δημοτικό σχολείο, όπως αυτή προκύπτει από τους ίδιους τους μαθητές με ειδικές ... -
Η συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση και η επίδραση της στην ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06)Η προσχολική ηλικία αποτελεί το πρώτο στάδιο της γονεϊκής συμμετοχής στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς αυτή έχει αποδειχθεί ότι διευκολύνει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και βελτιώνει τα ακαδημαϊκά, συμπεριφορικά και ... -
Κατανεμημένη ηγεσία και οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών στα σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης των Ιονίων Νήσων: Η περίπτωση του νησιού της Κεφαλονιάς
(2017-09-25)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει το βαθμό της σχέσης, όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί μεταξύ των τεσσάρων παραγόντων της κατανεμημένης ηγεσίας και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών των ... -
Η αξιοποίηση των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της ιστορίας στην Κυπριακή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
(2017-09-21)Η εργασία φιλοδοξεί να διερευνήσει το βαθμό και τους τρόπους αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) από τους διδάσκοντες καθηγητές του μαθήματος της Ιστορίας στην κυπριακή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. ... -
Καλλιτεχνικές δραστηριότητες (εικαστικά, μουσική, θέατρο) στο δημοτικό σχολείο: Παιδιά με αναπηρία και ο ρόλος των γονέων στην ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων
(2017-09-21)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το ρόλο των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων (εικαστικά, μουσική, θέατρο) στο γενικό δημοτικό σχολείο και το ρόλο των γονέων παιδιών με αναπηρία ως προς την ανάπτυξη και εφαρμογή ... -
Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για την τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι σε παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες
(2017-09-12)Αρκετές έρευνες έχουν επικεντρωθεί στη μελέτη των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδιών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και στην εφαρμογή παρεμβάσεων προκειμένου να τροποποιηθούν ... -
Παρεμβάσεις για την τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(2017-09-12)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει, αρχικά, τις απόψεις των τυπικά αναπτυσσόμενων μαθητών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές πριν την πραγματοποίηση κάποιας παρέμβασης. Στη ... -
Η συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
(2017-09-12)Ο σχολικός οργανισμός ως σύστημα καλείται να είναι ευέλικτο, αποτελεσματικό, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής. Τα εκπαιδευτικά συστήματα, επιλέγουν ως μέσο διασφάλισης της ποιότητας του επιπέδου ... -
Το σωματικό θέατρο στην ειδική εκπαίδευση: Απόψεις και αντιλήψεις κωφών και βαρήκοων μαθητών/τριών
(2017-09-12)Το θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής εστιάζει στο Σωματικό Θέατρο και στην στάση κωφών και βαρήκοων παιδιών απέναντι σε αυτό. Διερευνάται η απόκριση κωφών και βαρήκοων μαθητών στο Σωματικό Θέατρο, κατόπιν συμμετοχής ... -
Οι πεποιθήσεις, τα στερεότυπα και οι φόβοι γύρω από την αναπηρία: Επιδράσεις στις πρακτικές των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ρνταξιακά περιβάλλοντα
(2017-09-07)Η παρούσα έρευνα εξετάζει το θέμα της παρακώλησης της εφαρμογής της ισότιμης συνεκπαίδευσης στο δημοτικό σχολείο από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, η έρευνα προσπαθεί να συμπληρώσει το κενό της βιβλιογραφίας σχετικά ...