Browsing Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek) by Author "Πίγκου-Ρεπούση, Μυρτώ"
Now showing items 1-18 of 18
-
Αφήγηση και παραμύθια: Η συμβολή του θεάτρου στην εκπαίδευση στην αναθεώρηση των παραμυθιών των αδερφών Γκριμμ
Μέμου, Σταματία (2017-09-13)Στην παρούσα διατριβή αναλύεται η σπουδαιότητα της αφήγησης και του παραμυθιού στη ζωή και την εκπαίδευση των παιδιών. Κατόπιν, γίνονται προσεγγίσεις στα παραμύθια των αδερφών Γκριμμ και τους τρόπους που αναλύονται από ... -
Διαπολιτισμική εκπαίδευση και η συμβολή του θεάτρου / δράματος στην εκπαίδευση
Βυζάντη, Αγγελική (2017-07-24)Το θέμα της εργασίας αφορά τη συμβολή του θεάτρου στη διαπολιτισμική εκπαίδευση με σκοπό μια δημιουργική επικοινωνία μεταξύ των λαών. Επιπλέον στόχος της μελέτης είναι να προταθούν τεχνικές του θεάτρου που μπορεί να βοηθήσουν ... -
Δραματοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους
Τάλμπη, Ιωάννα (2017-09-12)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί την παρουσίαση της μεθόδου της δραματοθεραπείας, καθώς και τη χαρτογράφησή της ανάμεσα σε εκείνες του ψυχοδράματος και του εκπαιδευτικού δράματος. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος ... -
Έμφυλες αναπαραστάσεις σε θεατρικά έργα για ανήλικους θεατές
Καλογεράτου, Ευρυδίκη (2016-07-25)Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση των έμφυλων αναπαραστάσεων σε θεατρικά έργα για ανήλικα κοινά. Η εκτεταμένη, αλλά πολύτιμη, εισαγωγή της διατριβής αφορά στην κατάδειξη των διαφορετικών όρων εκπαίδευσης μεταξύ ... -
Η αξιοποίηση των θεατρικών σπουδών στη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στο Λύκειο: η περίπτωση της Β' Λυκείου
Κοντέλη, Ελπινίκη (2017-09-12)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει σκοπό την διερεύνηση των δυνατοτήτων του εκπαιδευτικού δράματος ως διδακτικής μεθόδου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο. Το ενδιαφέρον για το θέμα αυτό εκκινεί από τη ... -
Η θεατρική τέχνη ως ενισχυτικό εργαλείο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο μάθημα της λογοτεχνίας
Χαριλάου, Αντωνάκης (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Η παρούσα μελέτη σκοπό έχει να εξετάσει τη συμβολή της θεατρικής τέχνης στο χώρο της εκπαίδευσης, στο Ενιαίο Λύκειο. Στην εν λόγω προσέγγιση διερευνάται η επιμέρους σύνδεση της διερευνητικής δραματοποίησης στο σχολείο με ... -
Η προώθηση της φιλαναγνωσίας μέσω θεατρικών δράσεων, τεχνικών και κωδίκων
Σκουφάρη, Αικατερίνη (2015-03-12)------ -
Η χρησιμότητα του θεάτρου στην εκπαίδευση για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: μια θεωρητική μελέτη βασισμένη σε επιστημονικά άρθρα.
Κωνσταντουλάκη, Μαντώ-Σοφία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2020-05)Η διατριβή αυτή αφορά μία ανασκόπηση της έρευνας για την χρησιμότητα του θέατρου στην εκπαίδευση όσον αφορά τη μαθησιακή, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Παρουσιάζονται έρευνες εφαρμογής ... -
Ιστορία και εξέλιξη του χορού στο Δυτικό θέατρο και η σημασία του σώματος στη θεατρική εκπαίδευση
Διχάλα, Παναγιώτα (2016-09-14)Στόχος της παρακάτω μεταπτυχιακής διατριβής είναι η έρευνα και η ιστορική καταγραφή της εξέλιξης του χορού σε σχέση με το θέατρο. Η διατριβή αφορά περισσότερο στη διερεύνηση του χορού στον δυτικό κόσμο και σε σημεία αυτής ... -
Κινηματογράφος, ντοκιμαντέρ και ψηφιακά μέσα στο θέατρο στην προσχολική εκπαίδευση. Μια μελέτη περίπτωσης
Βαρσάμη, Ευτυχία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-12)Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση της σπουδαιότητας της θεατρικής αγωγής και η ένταξη του κινηματογραφου, του ντοκιμαντέρ και των ψηφιακών και οπτικοακουστικών μέσων σε ένα σημαντικό ... -
Τεχνικές του επαγγελματικού θεάτρου: Η εφαρμογή τους στο εκπαιδευτικό θέατρο και η παιδαγωγική τους αξία
Παπαδοπούλου, Μαρία (2016-07-25)Το εκπαιδευτικό θέατρο ή εκπαιδευτικό δράμα (drama in education) αποτελεί πρωτοποριακή μορφή θεατρικής πρακτικής, με έντονα ερευνητικό χαρακτήρα και έναν αριθμό θεατρικών τεχνικών ενταγμένων οργανικά στις πρακτικές του. ... -
Το δράμα της διαδικασίας. Εξερευνώντας και μαθαίνοντας για τους Θεούς του Ολύμπου
Παπαϊωάννου, Αχιλλεία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-12)Στόχος της διατριβής είναι να ερευνήσει το Δράμα της Διαδικασίας ως προς την δημιουργικότητα και την ελευθερία που μπορεί να προσφέρει στους μαθητές, καθώς επίσης και τη χρήση του με στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας και ... -
Το εκπαιδευτικό δράμα ως εργαλείο διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Φιλίππου, Ευαγγελία-Παρασκευή (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται τη δυνατότητα του Εκπαιδευτικού Δράματος να αποτελέσει εργαλείο διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Τα νέα δεδομένα στη γλωσσική εκπαίδευση (Επικοινωνιακή ... -
Το εκπαιδευτικό θέατρο ως πρόληψη και αντιμετώπιση ρατσιστικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείο
Γεωργίου, Γεωργία (2017-09-12)Στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία της ραγδαίας εξέλιξης και της συνεχούς κίνησης όπου το καθετί ανατρέπεται, αναιρείται ή μετασχηματίζεται, η εκπαίδευση οφείλει να αναπτύξει μεθόδους και τακτικές που να ανταποκρίνονται ... -
Το έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου και η παιδαγωγική του διάσταση
Μουσκάλλη, Χρυσοβαλάντω (2017-09-13)H παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί μια περιδιάβαση στο έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου με σκοπό αφενός να εντοπίσει και να αναδείξει τα χαρακτηριστικά και τα μοτίβα που το διέπουν και αφετέρου να προβάλει την παιδαγωγική ... -
Το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο προσέγγισης των θεμάτων του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου για συμπερίληψη των παιδιών όλων των ικανοτήτων και αύξηση της συμμετοχής τους στην τυπική τάξη του νηπιαγωγείου
Βασιλειάδου, Μαριάμ (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση του κατά πόσο το περιβάλλον μάθησης που μπορεί να δημιουργηθεί με δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού, μπορεί να προωθήσει τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, να ενεργοποιήσει ... -
Το θέατρο ως μέσο ανάπτυξης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων του Δημοτικού Σχοελίου ως μέρος ολιστικής εκπαίδευσης των μαθητών.
Καπετανάκη, Μαρία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)Σ’ αυτήν την μελέτη προσεγγίσαμε το θέατρο στην εκπαίδευση ως μέθοδο, η οποία μπορεί να συμβάλλει ενεργητικά στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων ατόμων-ενεργών πολιτών στο πλαίσιο μιας ολιστικής διδασκαλίας βασικών δεξιοτήτων του ... -
Το θέατρο ως μέσο διδασκαλίας και αγωγής: Η αξιοποίηση κωδίκων και τεχνικών του δράματος και του θεάτρου στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας της Γ΄ δημοτικού. Η μελέτη της περίπτωσης της διδασκαλίας της Οδύσσειας του Ομήρου στο πλαίσιο του μαθήματος της θεατρικής αγωγής.
Μουντζούρη, Ανθούλα (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή θεατρικών δραστηριοτήτων κατά τη διδασκαλία της Ιστορίας της Γ΄ Δημοτικού και συγκεκριμένα της «Οδύσσειας» του Ομήρου μπορεί να μετατρέψει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια εμπειρία βιωματικής ...