Το δράμα της διαδικασίας. Εξερευνώντας και μαθαίνοντας για τους Θεούς του Ολύμπου
Abstract
Στόχος της διατριβής είναι να ερευνήσει το Δράμα της Διαδικασίας ως προς την δημιουργικότητα και την ελευθερία που μπορεί να προσφέρει στους μαθητές, καθώς επίσης και τη χρήση του με στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης διαφορετικών περιοχών του αναλυτικού προγράμματος. Αποτέλεσμα της έρευνας θα είναι η ολοκλήρωση τριών κύκλων μαθημάτων, δομημένα με βάση τις ανάγκες και τη δυναμική της ομάδας μέσω της βιωματικής και ενεργητικής μάθησης που προσφέρει το Δράμα της διαδικασίας.
Η εφαρμογή σε μία ομάδα παιδιών δημοτικού θα προσπαθήσει να αναδείξει πως το Δράμα της Διαδικασίας είναι ένα είδος εύκολα προσαρμόσιμο σε σχολικές ομάδες αλλά και καλλιτεχνικές παιδικές ομάδες θεάτρου. Επιπλέον θα προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων ή θεμάτων που θέλει να θίξει ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές.
Οι εργασίες μας έλαβαν χώρα στη σχολική μονάδα, μία ώρα την εβδομάδα στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης. Ξεκινήσαμε με θεατρικό παιχνίδι για να αναπτύξουμε οικειότητα και σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών αλλά και με τον εμψυχωτή. Αφού ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος, μιλήσαμε για την δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίζουν σε κάποιο μάθημα ή για ποιο απ' αυτά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Είχε προηγηθεί, βέβαια, συζήτηση με τον δάσκαλο, ο οποίος μας ενημέρωσε για την δυσκολία που αντιμετωπίζουν στην Ιστορία. Ομόφωνα καταλήξαμε σε ένα θέμα που τους ενδιαφέρει όλους, στους Θεούς του Ολύμπου.