Δραματοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί την παρουσίαση της μεθόδου της δραματοθεραπείας, καθώς και τη χαρτογράφησή της ανάμεσα σε εκείνες του ψυχοδράματος και του εκπαιδευτικού δράματος. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε με στόχο τη διεξοδική διερεύνηση της μεθόδου καθώς η εφαρμογή της δεν είναι διαδεδομένη στην ελληνική εκπαίδευση. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την εκπόνηση της παρούσας διατριβής είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Αναζητήθηκαν τα πιο πρόσφατα κείμενα που έχουν ως αντικείμενο τη δραματοθεραπεία, το ψυχόδραμα, το εκπαιδευτικό δράμα, την ψυχοθεραπεία και την ψυχανάλυση. Τα κείμενα που συλλέχτηκαν χρησιμοποιήθηκαν για την παρουσίαση της μεθόδου και για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητά της στην εφαρμογή σε ενήλικες, καθώς και σε παιδιά με ή χωρίς κάποια ψυχική διαταραχή. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από την βιβλιογραφική ανασκόπηση, η δραματοθεραπεία παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα κατά την εφαρμογή της τόσο σε παιδιά ή ενήλικες που αντιμετωπίζουν κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα ψυχικής υγείας, όσο και προληπτικά, για την εγκαθίδρυση των προϋποθέσεων προκειμένου για τη διατήρηση ενός καλού επιπέδου ψυχικής υγείας