Το θέατρο ως μέσο διδασκαλίας και αγωγής: Η αξιοποίηση κωδίκων και τεχνικών του δράματος και του θεάτρου στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας της Γ΄ δημοτικού. Η μελέτη της περίπτωσης της διδασκαλίας της Οδύσσειας του Ομήρου στο πλαίσιο του μαθήματος της θεατρικής αγωγής.
Abstract
Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή θεατρικών δραστηριοτήτων κατά τη διδασκαλία της Ιστορίας της Γ΄ Δημοτικού και συγκεκριμένα της «Οδύσσειας» του Ομήρου μπορεί να μετατρέψει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια εμπειρία βιωματικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές (Ημέλλου, 2016: 6). Πιο συγκεκριμένα, οι θεατρικές τεχνικές αποτελούν μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας, καθώς αξιοποιούν τη δημιουργικότητα των μαθητών, ενεργοποιούν τις ενσυναισθητικές και εκφραστικές τους δεξιότητες και καλλιεργούν τις διαπροσωπικές και ενδοπροσωπικές τους κλίσεις (Φανουράκη, 2010). Στο πλαίσιο της παρούσας παιδαγωγικής παρέμβασης μελετάται η συμβολή και αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών και δραστηριοτήτων στη διαμόρφωση θετικού παιδαγωγικού κλίματος, στην ανακάλυψη της γνώσης και στον υποστηρικτικό τους ρόλο για μια δημιουργική συνάντηση του κόσμου των μαθητών με τον κόσμο της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας.