Browsing Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis by Author "Λιαπής, Βάϊος"
Now showing items 1-18 of 18
-
Antigonick της Anne Carson: ένας ανοιχτός διάλογος με την Αντιγόνη του Σοφοκλή
Στυλιανοπούλου, Αγγελική (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-12)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται την πρόσληψη και την επαναγραφή του μύθου των Λαβδακιδών στο έργο Antigonick (2012) της Anne Carson. Το Antigonick είναι ένα πεδίο καλλιτεχνικού πειραματισμού, που δεν μπορεί ... -
Αντιγόνη: μύθος και ήθος της dramatis personae: Η επιβίωση του αρχαίου δράματος από την Αντιγόνη του Σοφοκλή έως την Αντιγόνη του Jean Anouilh και την Ισμήνη του Γιάννη Ρίτσου
Αδαμοπούλου, Μαρία (2016-07-25)Βασικό κριτήριο της επιλογής του θέματος στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή υπήρξε η απόπειρα να αναδειχθεί η διαχρονικότητα του πανάρχαιου θηβαϊκού μύθου, που αφορά τον οίκο των Λαβδακιδών, με επίκεντρο την υιοθέτησή του ... -
Γ. Ρίτσος, Αίας: Σύγκριση με τον Αίαντα του Σοφοκλή και ανίχνευση στοιχείων της υπαρξιστικής φιλοσοφίας στο ποίημα
Μοσχοπούλου, Μαρία (2015-08-18)Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής ήταν αφενός να διερευνηθεί η σχέση του μονολόγου Αίας του Γ. Ρίτσου με την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή και αφετέρου να ανιχνευθούν πιθανές επιρροές της υπαρξιστικής φιλοσοφίας ... -
Δύο εκδοχές της Φαίδρας: Φαίδρα του Ρίτσου, Ιππόλυτος του Ευρυπίδη
Γουργολίτσα, Μαρία (2015-06-23)Η συγκεκριμένη μεταπτυχιακή διατριβή εστίασε στη μελέτη του προσώπου της Φαίδρας, όπως αυτή παρουσιάζεται στη Φαίδρα του Ρίτσου και στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη. Σκοπός του πρώτου μέρους είναι να προσεγγίσει το μονόλογο της ... -
Η ανανεωτική δύναμη του Γκροτέσκου κωμικού στον Αριστοφάνη και στα Γαργανταούας και Πανταγκρυέλ του Φ. Ραμπελαί
Πυρκεττή, Δέσποινα (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2020-06)Η «καρναβαλική συνείδηση», με την έννοια της γλωσσικής ανομοιογένειας, της διαπαρώδησης του σοβαρού ύφους και της συμπαρουσίας ετερόκλιτων στοιχείων είναι συνυφασμένη τόσο με την αριστοφανική κωμωδία όσο και με το ραμπελαισιανό ... -
Η επιβίωση του αρχαίου δράματος στο έργο Ηλέκτρα, ή η πτώση των προσωπείων της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ
Μεγρέμη, Αλίκη (2016-03-29)Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της πρόσληψης των αρχαίων ελληνικών τραγωδιών που αφορούν τον μύθο των Ατρειδών, και κυρίως της Ηλέκτρας του Ευριπίδη, στο έργο Ηλέκτρα, ή η πτώση των προσωπείων της Μαργκερίτ ... -
Η θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου 1981-2012. Θεσμικό πλαίσιο, διδακτικό υλικό, επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Νικολάου, Αφροδίτη (2014-06-24)----- -
Η πρόσληψη του μύθου των Λαβδακίδων στον μονόλογο του Γιάννη Ρίτσου "Ισμήνη"
Κώτσου, Σεβαστή (2015-08-18)Πρώτο μέλημε σε αυτή την εργασία είναι να ερμηνεύσουμε όσο το δυνατόν πιο διεξοδικά τον μονόλογο "Ισμήνη" του Ρίτσου απο την Τέταρτη Διάσταση. Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε οκτώ κεφάλαια. Στο πρώτο και δεύτερο κεφάλαιο ... -
Η πρόσληψη του χορού και της όρχησης της αρχαιοελληνικής τραγωδίας μέσω της χρήσης του σώματος σε σύγχρονες παραστάσεις αρχαίου δράματος
Σπανού, Αικατερίνη (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2020-12)Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η εξέταση και η διερεύνηση της πρόσληψης του αρχαιοελληνικού τραγικού Χορού και της όρχησης σε νεότερες και σύγχρονες παραστάσεις, εστιάζοντας στη χρήση του σώματος, στη σωματική ... -
Η συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες
Μαργαρώνη, Μαίρη (2014-04-03)Η θεματική της παρούσας εργασίας εγγράφεται στο ευρύτερο γνωστικό πεδίο των ερευνών για την αναπηρία (Disabilities Studies) (Linton, 2005: 518-522) και τη Θεατροπαιδαγωγική (Theatre Pedagogy), δηλαδή την καλλιτεχνική ... -
Μήδεια του Ευρυπίδη. Δίγλωσση παράσταση υπό το τίτλο MEDEA - DARK MATTER και με αξιόποίηση των τεχνικών πολυμέσων
Γεωργαντά, Χρυσούλα (2016-07-07)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μία απόπειρα περιγραφής της διαδικασίας μελέτης, ανάλυσης και υλοποίησης των σταδίων της παράστασης MEDEA-DARK MATTER που σκηνοθέτησε η γράφουσα. Το πρώτο κεφάλαιο συνιστά την ... -
Ο μύθος του Οιδίποδα στη νεότερη και σύγχρονη ελληνική γραμματεία
Αποστόλου, Μαρίνα (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-05)Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνηθεί ο τρόπος πρόσληψης του μύθου του Οιδίποδα στη νεότερη και σύγχρονη εγχώρια λογοτεχνική παραγωγή (θέατρο – μυθιστόρημα – ποίηση). Σταθερό σημείο αναφοράς θα ... -
Ο Προμηθέας Δεσμώτης και η Ιφιγένεια η εν Ταύροις του Ευρυπίδη: Η πρόσληψη τους στο έργο του Goethe και του Shelley
Μπαλασά, Αργυρούλα (2017-09-12)Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια συστηματικής μελέτης των κυριοτέρων χαρακτηριστικών του κινήματος Θύελλα και Ορμή (Sturm und Drang) και του ρομαντισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στα ειδεολογικά γνωρίσματα, όπως αυτά ... -
Οι μεταμορφώσεις της Αντιγόνης στη σύγχρονη θεατρική δημιουργία: Ζητήματα θεατρικής διασκευής της αρχαίας τραγωδίας στον 20ο αιώνα
Μπάρκα, Βασιλική (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2021-05)Το βασικό ερευνητικό ερώτημα της παρούσας διατριβής αφορά στο θέμα της θεατρικής δια-σκευής ενός κλασικού έργου υπό το πρίσμα μιας νέας οπτικής, αλλά και το πώς ένα κλασικό αρχαιοελληνικό έργο μπορεί αποτελέσει το έναυσμα ... -
Παραστάσεις της Μήδειας του Ευριπίδη: Ένα παράδειγμα της πρόσληψης του αρχαίου δράματος στην Κύπρο
Γεωργίου, Αντώνης (2015-08-18)Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να μελετήσει τις παραστάσεις της Μήδειας του Ευριπίδη από ελληνοκυπριακές ομάδες και θιάσους, ως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της πρόσληψης του αρχαίου δράματος στην Κύπρο. Μελέτησα τη ... -
Σαμψών Αγωνιστής: Η αττική τραγωδία από τον Αισχύλο στον Τζόν Μίλτον
Λαμπρινίδου, Ασπασία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-12)Ο Σαμψών Αγωνιστής (ΣΑ) (1671) του Τζον Μίλτον κατέχει ιδιάζουσα θέση στην ιστορία του ευρωπαϊκού δράματος, αποτελώντας μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, ως προς τις προθέσεις και το αποτέλεσμα, απόπειρα αναδημιουργίας της ... -
Τα όρια του Εγω και η ταυτότητα του Άλλου: Ενίσχυση της διαπολιτισμικής αγωγής μέσα απο το Εκπαιδευτικό Δράμα και Θέατρο
Πολύχρου, Μαρία (2014-08-25)----- -
Χριστός Πάσχων: η ευριπίδεια δραματουργία σε χριστιανικά συμφραζόμενα
Γαρουφαλής, Θωμάς (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)Οι Βυζαντινοί, ακολουθώντας την ελληνιστική φιλολογική παράδοση, προέβησαν σε αντιγραφή, φιλολογική επιμέλεια και υπομνηματισμό των αρχαίων ελληνικών κειμένων. Επιπρόσθετα, ανέπτυξαν και μια τεχνική λογοτεχνικής σύνθεσης ...