Browsing Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek) by Author "Γραμματάς, Θεόδωρος"
Now showing items 2-21 of 24
-
Η αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού στην περιβαλλοντική αγωγή και την ανάπτυξη των νηπίων
Νικολαΐδου, Παναγιώτα (2016-07-11)Σύγχρονοι παιδαγωγοί και μελετητές έχουν ασχοληθεί εκτεταμένα, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, για το τι ονομάζουμε θεατρικό παιχνίδι στην εκπαίδευση και με ποιους τρόπους γίνεται η επίτευξη και η αξιοποίησή ... -
Η βιωματική μέθοδος project στη διδασκαλία του αρχαίου δράματος
Ζαχαριάδου, Δάφνη (2017-09-15)Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η τεκμηρίωση της χρησιμότητας ενός εναλλακτικού τρόπου διδασκαλίας του αρχαίου κειμένου, πιο «μαθητο-κεντρικού» και συμμετοχικού από τον παραδοσιακό τρόπο που διδάσκεται το μάθημα και η ... -
Η θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου 1981-2012. Θεσμικό πλαίσιο, διδακτικό υλικό, επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Νικολάου, Αφροδίτη (2014-06-24)----- -
Η θεατρική δραστηριότητα της περιόδου 1955-1959: Παιδαγωγικές εφαρμογές στο μάθημα ιστορίας μέσα απο το θέατρο και το δράμα στη μέση εκπαίδευση
Ατάσιη, Μαρίνα (2014-08-27)Στην παγκόσμια βιβλιογραφία ο θετικός ρόλος του θεάτρου στην εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία της ιστορίας είναι ευρέως αναγνωρισμένος. Επίσης επισκοπώντας την ιστορία της Κύπρου γίνεται σαφές ότι η τετραετία 1955 ... -
Η θέση του θεάτρου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γραμματείας της Β/θμιας Εκπαίδευσης
Ζέρβα, Μερόπη (2015-08-26)------- -
Η παρουσία των δραματικών κειμένων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γραμματείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Μορφοπαιδευτική αξία και διδακτική προσέγγιση
Τσιαφίδου, Ελισάβετ (2016-09-14)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποσκοπεί στην εξέταση της παρουσίας δραματικών κειμένων στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εστιάζοντας κυρίως στα πολλαπλά παιδαγωγικά οφέλη ... -
Η συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες
Μαργαρώνη, Μαίρη (2014-04-03)Η θεματική της παρούσας εργασίας εγγράφεται στο ευρύτερο γνωστικό πεδίο των ερευνών για την αναπηρία (Disabilities Studies) (Linton, 2005: 518-522) και τη Θεατροπαιδαγωγική (Theatre Pedagogy), δηλαδή την καλλιτεχνική ... -
Η σχολική παράσταση μέσα στις νέες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες
Παγκάλου, Σοφία (2015-08-18)Σκοπό και κεντρικό ερώτημα της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση του ρόλου της σχολικής παράστασης στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνθήκες, της πολυ-πολιτισμικής σχολικής πραγματικότητας, καθώς και η ... -
Θεατρικές τεχνικές (Μέθοδοι) στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Το πρόγραμμα Remove the Power
Αλλαγιώτη, Αικατερίνη (2017-02-23)Ο σχολικός εκφοβισμός (Bullying) είναι μια πραγματικότητα με παγκόσμιες διαστάσεις στο σύγχρονο σχολείο και που μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στη διαδικασία μάθησης και στην ψυχική υγεία των παιδιών. Σε παγκύπρια έρευνα που ... -
Θέατρο και θρησκευτικός εορτασμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεωρία και πράξη. Το παράδειγμα των Χριστουγέννων
Αντικουλάνη, Κυριακή (2014-07-24)----- -
Θέατρο και μουσική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η συμβολή τους στην καλλιέργεια της πολλαπλής νοημοσύνης
Κυρίτση, Λαμπρινή (2016-07-07)Ύστερα από μία μακρά περίοδο επικράτησης της μονοδιάστατης άποψης σχετικά με την ανθρώπινη νοημοσύνη, η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης, όπως διαμορφώθηκε από τον Howard Gardner, έρχεται να δώσει μία νέα προοπτική ... -
Θέατρο/Δράμα στην εκπαίδευση και τοπική ιστορία. Διδακτική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας της Σαλαμίνας: Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Κατσουλάκη, Αικατερίνη (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-12)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει στόχο να εξετάσει τη σχέση του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση και τοπικής ιστορίας, καθώς την εφαρμογή θεατρικών πρακτικών, συγκεκριμένα του Εκπαιδευτικού Δράματος και του θεατρικού ... -
Μια σκηνοθετική προσέγγιση του έργου Αυτός που λέει ΝΑΙ / Αυτός που λέει ΟΧΙ του Μπέρτλοτ Μπρεχτ από παιδιά της Δ' Δημοτικού εφαρμόζοντας τις τεχνικές του Μπρεχτ, της διερευνητικής δραματοποίησης του θεάτρου της επινόησης
Κιρκή, Ευθυμία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-12)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού, μέσω πιο σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας του θεάτρου, να εκφραστούν συναισθηματικά, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, να αμφισβητήσουν. Άξονάς μας σε ... -
Ο Παπαδιαμάντης δραματοποιημένος
Τσιάκα, Δήμητρα (2014-05-28)Η πρώτη μου συνάντηση με το έργο του Παπαδιαμάντη έγινε κατά την περίοδο των Γυμνασιακών μου χρόνων και οι έντονες βιωματικές εμπειρίες μέσα από την ανάγνωση των έργων του, ιδιαίτερα των χριστουγεννιάτικων διηγημάτων του, ... -
Οι θεατρικές τεχνικές στην εκπαιδευτική πράξη: Εφαρμογή στην Αντιγόνη
Μεσημβρινού, Μαρία (2016-09-05)Σκοπός της παρούσης μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει τη σημασία ενσωμάτωσης των θεατρικών τεχνικών στην εκπαιδευτική πράξη και να προτείνει τρόπους ένταξής τους στη διδασκαλία της Αντιγόνης. Αρχικά τονίζονται τα ... -
Παιδαγωγική του θεάτρου: Κοινωνικές και ψυχολογικές παράμετροι
Βαρσαμή, Δέσποινα (2017-09-19)Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει στην καταγραφή και χαρτογράφηση των παραμέτρων του θεάτρου με ιδιαίτερη έμφαση στον παιδαγωγικό, κοινωνικό και ψυχολογικό τομέα. Η ολιστική και ταυτόχρονα περιληπτική προσέγγιση ... -
Προσέγγιση στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά, δια μέσου της θεατρικής αγωγής
Ψαρουδάκη, Αγάπη (2015-02-12)Η παρούσα διατριβή μάστερ με τίτλο «Προσέγγιση στο έργο του Νίκου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά δια μέσου της θεατρικής αγωγής» εκπονήθηκε από την Ψαρουδάκη Αγάπη (St.ID 11101017), φοιτήτριας του Μεταπτυχιακού ... -
Τα λαογραφικά στοιχεία στο θέατρο για παιδιά του Βασίλη Ρώτα
Αγιασμενάκη, Στυλιανή (2015-08-18)-------- -
Τα όρια του Εγω και η ταυτότητα του Άλλου: Ενίσχυση της διαπολιτισμικής αγωγής μέσα απο το Εκπαιδευτικό Δράμα και Θέατρο
Πολύχρου, Μαρία (2014-08-25)----- -
Το έργο του Ευγένιου Τριβιζά και η παιδαγωγική του διάσταση
Ιωάννου, Ευτυχία (2016-07-07)H παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί μια περιπλάνηση στο έργο του Ευγένιου Τριβιζά με σκοπό αφενός να εντοπίσει και αναδείξει τα χαρακτηριστικά και τα μοτίβα που το διέπουν και αφετέρου να προβάλει την παιδαγωγική του ...