Θέατρο και μουσική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η συμβολή τους στην καλλιέργεια της πολλαπλής νοημοσύνης
Abstract
Ύστερα από μία μακρά περίοδο επικράτησης της μονοδιάστατης άποψης σχετικά με την ανθρώπινη νοημοσύνη, η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης, όπως διαμορφώθηκε από τον Howard Gardner, έρχεται να δώσει μία νέα προοπτική στην εκπαίδευση. Μέσα από αυτή, ο Gardner επιχειρεί να τονίσει το ρόλο του πολιτισμού και των τεχνών στην ανάπτυξη κάθε είδους νοημοσύνης, ενοχοποιώντας, παράλληλά, το παραδοσιακού τύπου σχολείο, το οποίο επικεντρώνεται στην καλλιέργεια δύο μόνο ευφυϊών, της γλωσσικής και της λογικο-μαθηματικής, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα της υπόλοιπες. Το Θέατρο στην Εκπαίδευση αποτελεί ένα πολυσύνθετο πολιτιστικό φαινόμενο, στο οποίο συνυπάρχουν αρμονικά κι άλλες μορφές τέχνης, όπως η μουσική, ο χορός, η λογοτεχνία και η εικαστική δημιουργία. Η μελέτη μας επιχειρεί να συνδυάσει και να παρουσιάσει με συστηματοποιημένο τρόπο τις θεατρικές τεχνικές, τις μεθόδους και τις δραστηριότητες που σε συνδυασμό με τη μουσική, τόσο μέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας, όσο και της οργάνωσης και πραγματοποίησης μιας σχολικής εκδήλωσης, μιας θεατρικής παράστασης, ή ενός πολυθεάματος, μπορούν να συμβάλλουν στην καλλιέργεια του κάθε διακριτού τύπου νοημοσύνης, οδηγώντας με τον τρόπο αυτό στην ολόπλευρη καλλιέργεια του ατόμου.