Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η θεατρική δραστηριότητα της περιόδου 1955-1959: Παιδαγωγικές εφαρμογές στο μάθημα ιστορίας μέσα απο το θέατρο και το δράμα στη μέση εκπαίδευση

    Thumbnail
    View/Open
    ΘΣΠ-2014-00006.pdf (500.7Kb)
    Date
    2014-08-27
    Author
    Ατάσιη, Μαρίνα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Στην παγκόσμια βιβλιογραφία ο θετικός ρόλος του θεάτρου στην εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία της ιστορίας είναι ευρέως αναγνωρισμένος. Επίσης επισκοπώντας την ιστορία της Κύπρου γίνεται σαφές ότι η τετραετία 1955 – 1959 είναι από τις πλέον σημαντικές για την σύγχρονη ιστορία του νησιού με τις συνέπειές της να είναι καθοριστικής σημασίας για την μεταγενέστερη περίοδο, μέχρι και σήμερα. Με αυτά ως δεδομένα η παρούσα εργασία ασχολήθηκε με την έρευνα των λογοτεχνικών και ειδικότερα των θεατρικών κειμένων που αφορούν την τελευταία τετραετία της Αγγλοκρατίας, καθώς και με τη σχετική παραστασιογραφία της εν λόγω περιόδου με σκοπό την εξαγωγή ιστορικών και κοινωνικών συμπερασμάτων. Στόχος η χρήση των πληροφοριών αυτών καθώς και των κειμένων, ως εργαλείων διδασκαλίας της ιστορίας, αξιοποιώντας όλες τις μορφές του δράματος και του θεάτρου. Είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι οι προτάσεις αφορούν τη διδασκαλία της ιστορίας αποκλειστικά στη μέση εκπαίδευση, αφού θεωρήθηκε ότι η θεατρική προσέγγιση και η επιλογή των κειμένων είναι διαφορετική στη στοιχειώδη εκπαίδευση, διευρύνοντας έτσι υπερβολικά την έρευνα. Ταυτόχρονα η έρευνα της παραστασιογραφίας περιορίστηκε στην απλή αναφορά ανεβάσματος ξένων και ελληνικών έργων. Το βάρος της έρευνας αφορούσε το ανέβασμα αμιγώς κυπριακών έργων, εκτός και αν η παράσταση επηρέαζε ή αναφερόταν σε ένα ιστορικό γεγονός. Στόχος της πιο πάνω απόφασης ήταν να διαφανεί η σχέση των κυπριακών θεατρικών κειμένων με την έκρυθμη πολιτική κατάσταση της εποχής αλλά και ο βαθμός ύπαρξης σύγχρονων με την εποχή κοινωνικών στοιχείων. Ακόμη έγινε προσπάθεια να εντοπισθεί ο βαθμός στον οποίο επηρεάστηκαν οι παραστάσεις και γενικά η θεατρική δραστηριότητα από τα εν λόγω ιστορικά γεγονότα. Ακολούθως η έρευνα επεκτάθηκε στη σημερινή εποχή με σκοπό να εντοπισθεί η ύπαρξη θεατρικών κειμένων που αφορούν την τετραετία, η χρήση τους εντός του σχολικού χώρου και κατά πόσο συμβάλουν στη διδασκαλία της ιστορίας. Έτσι προτείνεται η χρησιμοποίηση των έργων αυτών μέσω ποικίλων θεατρικών μεθόδων με στόχο την αμερόληπτη και ενδιαφέρουσα διδασκαλία της ιστορίας. Η εργασία μπόρεσε να υλοποιηθεί αξιοποιώντας αρχικά τις δευτερογενείς πήγες που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα. Ακολούθως η έρευνα επεκτάθηκε στα ίδια τα θεατρικά κείμενα που γράφτηκαν την εποχή εκείνη, όπως και πιο σύγχρονα λογοτεχνικά έργα που αφορούσαν εκείνη την εποχή. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί η αδυναμία εντοπισμού αρκετών από τα κείμενα πιθανόν λόγω της μη έκδοσής τους. Τα υπάρχοντα θεατρικά βρίσκονται διασκορπισμένα σε βιβλιοθήκες όλου του νησιού. Η παρούσα εργασία δε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί αν δε συμπεριλάμβανε άρθρα, συνεντεύξεις και ανακοινώσεις του τύπου της εποχής. Τέλος χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από την ιστοσελίδα του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου και την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας. Καταληκτικά θα ήθελα να τονίσω τη σημασία της χρήσης του θεάτρου και των μορφών του στο μάθημα της ιστορίας και ειδικότερα στο μάθημα της συγκεκριμένης περιόδου. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ξεφύγουν από τις στεγανές αντιλήψεις του παρελθόντος και να κατανοήσουν το παρελθόν του νησιού μας βασισμένοι στην προσωπική και την αμερόληπτη έρευνά τους. Στο σημείο αυτό το θέατρο ίσως να αποτελεί το σημαντικότερο βοηθό τους.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1683
    Collections
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013