Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
  6. Αξιολόγηση και εφαρμογή μετρικών ποιότητας εμπειρίας (QoE) και υπηρεσίας (QoS) σε τηλεφωνικό κέντρο VoIP
 
  • Details
Options

Αξιολόγηση και εφαρμογή μετρικών ποιότητας εμπειρίας (QoE) και υπηρεσίας (QoS) σε τηλεφωνικό κέντρο VoIP

Author(s)
Γώγος, Μερκούριος
Date Issued
2012-06-20
Faculty
Σχολή Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών / Faculty of Pure and Applied Sciences 
Abstract
Στην σημερινή εποχή της κινητικότητας, οι επικοινωνίες που βασίζονται στο πρωτόκολλο IP
πλεονεκτούν έναντι των συμβατικών, καθώς δεν εξαρτώνται από την εκάστοτε θέση του
χρήστη. Προσφέρουν επίσης, ενοποιημένες υπηρεσίες φωνής, εικόνας και δεδομένων, εύκολη
αναβάθμιση και διαχείριση και επί πλέον έχουν χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Έτσι, η
τηλεφωνία VoIP έχει εξελιχθεί, από μια αναδυόμενη, σε μια ευρέως αναγνωρισμένη τεχνολογία.
Όμως, η μεταφορά της τηλεφωνικής υπηρεσίας σε ένα δίκτυο μεταγωγής πακέτων έχει
επιπτώσεις στην ποιότητα της φωνής που αντιλαμβάνονται οι χρήστες. Καθοριστικοί
παράγοντες είναι η καθυστέρηση, η διακύμανση της καθυστέρησης και οι απώλειες πακέτων.
Επομένως, είναι απαραίτητο να ληφθούν μέτρα QoS, όπως τα εικονικά δίκτυα VLAN και οι
διαφοροποιημένες υπηρεσίες DiffServ, που βελτιώνουν την απόδοση της υπηρεσίας η οποία
καθορίζει τον βαθμό ικανοποίησης του χρήστη QoE. Για την μέτρηση της QoE υπάρχουν
υποκειμενικές και αντικειμενικές τυποποιημένες μέθοδοι. Οι υποκειμενικές βασίζονται στην
εκτίμηση από ανθρώπους ενώ οι αντικειμενικές, οι οποίες διακρίνονται σε παρεμβατικές και μη
παρεμβατικές, βασίζονται σε αλγορίθμους που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αντίληψη. Οι μη
παρεμβατικές χρησιμοποιούν τον τυποποιημένο αλγόριθμο αξιολόγησης ποιότητας E‐model.
Με στόχο την βελτίωση της ποιότητας των κλήσεων ενός ιδιωτικού τηλεφωνικού κέντρου VoIP,
έγινε αξιολόγηση και βελτίωση της λειτουργίας του τοπικού δικτύου με την εγκατάσταση QoS
και την ανάλυση μετρικών ποιότητας πραγματικών κλήσεων VoIP με μη παρεμβατική μέθοδο
μέσω λογισμικού βασισμένου στο E‐model. Καταγράφηκαν οι απαιτήσεις εύρους ζώνης, ο λόγος
επιβάρυνσης προς ωφέλιμο φορτίο και ο ρυθμός μετάδοσης πακέτων των codec G.711, G.722,
GSM, Speex, iLBC και αξιολογήθηκαν οι επιπτώσεις στην ποιότητα της φωνής παραμέτρων όπως
η διακύμανση της καθυστέρησης, η απώλεια πακέτων και τα σφάλματα ακολουθίας.
Πραγματοποιήθηκαν επίσης εργαστηριακές μετρήσεις ποιότητας VoIP με προσομοίωση της
λειτουργίας του Internet σε επίπεδο τοπικού δικτύου χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που
προσφέρει ο προσομοιωτής δικτύου netem του λειτουργικού συστήματος Linux.
Οι μετρήσεις αφ’ ενός κατέγραψαν τις επιπτώσεις που έχουν στην ποιότητα της φωνής οι
επιλεχθείσες παράμετροι και αφ’ ετέρου ανέδειξαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της
μεθόδου, του εξοπλισμού και του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκαν.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
xvii, 187 σ. εικ., πιν. 30 εκ.
Subjects

SIP Protocol

STUN Protocol

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΛΗ-2012-00017.pdf

Size

8.94 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):4d8069644b7a7026128851936d82872b

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly