Ανάπτυξη σχεδίου μάρκετινγκ και επωνύμων ετικέτων ελαιολάδου
Abstract
Το ελαιόλαδο αποτελεί ένα απο τα πλέον σημαντικά αγροτικά προϊόντα της Ελλάδας. Παρόλη την σημαντικότητα του όμως ένα πολύ μικρό κομμάτι της συνολικής παραγωγής τυποποιείτε και κατευθεινετε στις διεθνείς αγορές.Αυτό ακριβώς το πρόβλημα θα μελετήσουμε στην παρούσα εργασία. Το σημείο αναφοράς της μελέτης μας, αποτέλεσε ο συναιτερισμός της Βασιλικής Λασιθίου Κρήτης. Ο συναιτερισμός αυτός παρόλη την ποιοτική υπεροχή του ελαιολάδου που παράγει, δεν έχει τη δυνατότητα τυποποίησης του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προωθεί το υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο σε χύμα μορφή στην εγχώρια αγορά και σε πολύ χαμηλή τιμή. Ως εκ τούτου ο συνεταιρισμός δεν καταφέρνει να έχει τοσο χρηματοοικονομικά οφλελη, με αποτέλεσμα να απειλείτε η μακροχρόνια βιωσιμότητα του. Η λύση για την ανάκαμψη του συνεταιρισμού και την ανάπτυξη του είναι φυσικά η υιοθέτηση σύγχρονων πρακτικών μάρκετινγκ, η τυποποίηση των προϊόντων του και η αναζήτηση νέων αγορών. Στην εργασία αυτή αναπτύξαμε όλα τα στάδια του σχεδίου μαρκετινγ για το συναιτερισμό της Βασιλικής. Το σχέδιο αυτό έχει τη δυνατότητα να προβάλει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ελαιολάδου και να το διαφοροποιήσει στα μάτια της αγοράς στόχου. Ως εκ τούτου ο συνεταιρισμός θα μπορέσει να διεισδύσει σε νέες αγορές και να πετύχει τους στρατηγικούς του στόχους. Η επιτυχία βέβαια του σχεδίου μάρκετινγκ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό απο την πλήρη αλλαγή της κουλτούρας του συναιτερισμού. Η κατανόηση της αναγκαιότητας για τη δημιουργία εξαγωγικών προϊόνταν που θα μπορούν να ανταγωνιστούν τα αντίστοιχα του εξωτερικού αποτελεί την βάση για την επιτυχία του σχεδίου και την μακροχρόνια ανάπτυξη του συνεταιρισμού.