Now showing items 1-20 of 711

  • 3rd & 4th Play logistics: Η Κυπριακή Πραγματικότητα. 

    Κιοσσές, Αριστείδης (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-10-10)
    Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι αυτό που σχετίζεται με την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι μεταφορές εμπορευμάτων και πρώτων υλών από και προς μια επιχείρηση και όλες οι λειτουργίες που ...
  • A strategy for enhancing consumer attainment via a Forex Website 

    Anton, Burov (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)
    Το χρηματιστήριο συναλλάγματος ή Forex είναι μια αποκεντρωμένη παγκόσμια αγορά με μέσο ημερήσιο όγκο συναλλαγών 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων (iForex, 2018). Για να παραμείνουν επικερδείς εν μέσω αυστηρών περιορισμών στις ...
  • Analysis of the existing policy and operational parameters of the Chania Chamber of Commerce (CCC), influencing the effectiveness and efficiency of support to regional SMEs and the development of a Strategic Plan that will improve both its own procedures 

    Troulis, Ioannis (2016-07-19)
    This work examines the role of the Chambers of Commerce in the economy from the institutional, legal, operational, relational and effectiveness standpoints. The case study is the Chania Chamber of Commerce for which an ...
  • Brand Management & Στρατηγική 

    Υφαντίδης, Θωμάς (2012-06-13)
    Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη μάρκα και ειδικότερα τη δύναμη και τη κληρονομιά της, η οποία αποτελεί ένα πολύ δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ εξασφαλίζοντας την επιβίωση και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Η πτυχιακή εργασία ...
  • Business ethics in organizations 

    Mariou, Eleni (2017-08-28)
    Η μελέτη αυτή τονίζει την ανάγκη επιχειρηματικής ηθικής στο σημερινό περιβάλλον και επικεντρώνεται στις δράσεις που πρέπει να αναλάβουν οι οργανισμοί προκειμένου να ξεπεράσουν τις προκλήσεις για να επιβιώσουν και να είναι ...
  • Business management / Business plan for companies 

    Κοτζιάπασιης, Χρίστος (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)
    Η δημιουργία μιας επιχείρησης αποτελεί πάντα πρόκληση για τον επιχειρηματία. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί τη χρήση πολλών επιστημονικών εργαλείων που έχουν αναπτυχθεί μέσα από την παρατήρηση και την έρευνα, και τον ...
  • Business plan and enterpreneurship 

    Deligeorgiou, Anastasia (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)
    The main purpose of this thesis is to study the multidimensional phenomenon of entrepreneurship and to prove the importance of a business plan for successful entrepreneurial activities. The thesis is mainly divided into ...
  • Business plan for a private music school 

    Hoplaros, Christos (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-06)
    In the current thesis we will present a business plan of a private music school, which is planned to begin operations next year. A lot of reasons, such as technology development, new educational approaches and competition, ...
  • Business plan for ViRi Limited virtual reality studio 

    Andreou, Alexandros (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05)
    ViRi limited is a computer graphics development Studio specializing in the development of Virtual Reality applications, graphics, assets, games, for Windows, Android phones and HTML-5 supported browsers. ViRi will be ...
  • Business plan of a new construction management company. 

    Αταλιώτης, Ιωάννης (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-06)
    Within the framework of the Master's Degree Program in Business Administration at the Faculty School of Economics and Management of the Open University of Cyprus, as a Civil Engineer, I dream and I create with a team of ...
  • Collective intelligence: How can firms benefit from it? 

    Ιωάννου, Αντρούλα (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)
    This thesis reviews the source of collective intelligence from when it was firstly implemented. The goal is to describe and understand collective intelligence as a concept but also to define its importance in firms and ...
  • Communicating and motivating effectively 

    Marti, Raphaelina (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06)
    This analysis examines the effectiveness of different communication techniques in managing employees, and how managers can motivate their employees to perform at the best of their abilities. It ...
  • Corporate social responsibility (CSR) and stock price - An event study approach 

    Παπαμηνάς, Μάριος (2016-09-08)
    Corporate Social Responsibility can bring real business benefits by reducing risk, by enhancing brand value, by opening doors and creating good will, and by improving staff efficiency and morale. Nevertheless, there ...
  • CTC AUTOMOTIVE LTD aims to develop a business plan to the Marine, Oil & Gas sector in Cyprus: A new market development project, indicating to the contribution of CTC' s business plan for CATERPILLAR brand 

    Ζάγγουλος, Δημήτρης (2016-04-05)
    During the last five years, Cyprus Economy experiences one of its biggest drawbacks ever. The sector that has been impacted mostly, due to this negative situation is definitely the construction industry. A decrease of more ...
  • Database marketing στις κυπριακές εταιρίες τηλεπικοινωνιών. Η περίπτωση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Primetel 

    Κυριάκου, Στέλιος (2015-07-21)
    Το θέμα της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του Database Marketing στις κυπριακές εταιρίες τηλεπικοινωνιών. Παράλληλα μελετάται η περίπτωση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών PrimeTel. Κύριος σκοπός της παρούσας διατριβής ...
  • Digital marketing για μια διεθνή επιχείρηση: Η περίπτωση των Zara 

    Γαρουφάλου, Αικατερίνη (2017-08-28)
    Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, πραγματευόμαστε το μείζον ζήτημα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών διαδικτύου για μία διεθνή επιχείρηση και πιο συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε στην περίπτωση της επιχείρησης Zara, με βασικό στόχο ...
  • Diversity in the workplace. 

    Καλογήρου, Μαρία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)
    Στις μέρες μας η παγκοσμιοποίηση άλλαξε όχι μόνο τα σύνορα των χωρών δημιουργώντας ευκολότερο πέρασμα στο εργατικό μεταναστευτικό κίνημα, αλλά επίσης άλλαξε και τον τρόπο που δουλεύουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες τώρα πρέπει ...
  • E-Marketing plan of travel agencies in 21st century: A case study of Let' s Go Tours 

    Panayiotou, Anna (2017-08-28)
    Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, φαίνεται ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν άφησαν ανεπηρέαστη ούτε την τουριστική βιομηχανία. Ο παραδοσιακός τρόπος λειτουργίας των ταξιδιωτικών πρακτορείων μετακυλύει στην ανάγκη ...
  • Earnings management during the IFRS implementation and the financial crisis in Greece 

    Androutsopoulou, Aikaterini (2014-08-29)
    As accounting quality cannot be easily observed, researchers have used some measurement models, mostly concerning earnings management, conservatism and value relevance. The most common used measure is earning management ...