Διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης στην Ελληνική Ταχυδρομική Αγορα: Εμπειρικά αποτελέσματα και προεκτάσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2012-08-08Συγγραφέας
Ρηγόπουλος, Αντώνιος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η οικονομική συγκυρία την οποία βιώνουμε ως χώρα προκαλεί αναταράξεις στον παραγωγικό ιστό που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ταχυδρομική αγορά. Αυτό σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς, δημιουργεί την ανάγκη για τον επαναπροσδιορισμό της θέσης κάθε ταχυδρομικής εταιρείας σε σχέση με τους πελάτες της. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει πως οι ικανοποιημένοι και αφοσιωμένοι πελάτες οδηγούν μια εταιρεία στην διαρκή επιτυχία. Στην παρούσα μελέτη έγινε μια προσπάθεια να εντοπιστούν τα κριτήρια που καθορίζουν την ικανοποίηση ενός καταναλωτή από μια ταχυδρομική εταιρεία. Επίσης, διερευνήθηκε αν παράλληλα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ηλεκτρονική τραπεζική. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έδειξε πως θετική επίδραση στον βαθμό ικανοποίησης έχει ο παράγοντας κατανόηση, όπως αυτός καθορίζεται από το μοντέλο Servqual, το οποίο αποτέλεσε την θεωρητική βάση για την εργασία. Επίσης, αποφασιστικό ρόλο στην χρήση νέων τεχνολογιών αντί των παραδοσιακών ταχυδρομικών εταιρειών διαδραματίζει η ηλικία και το επίπεδο σπουδών όσων συμμετείχαν στην έρευνα. Επόμενες μελέτες ίσως φωτίσουν περισσότερο αυτά τα κρίσιμα ζητήματα.