Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Τυπική αναπαράσταση νομοθεσίας

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΠΛΗ-2012-00021.pdf (1.938Mb)
    Ημερομηνία
    2012-06-22
    Συγγραφέας
    Παππάς, Θεόδωρος
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να απαντηθούν μερικά ερωτήματα που άπτονται του πεδίου της «Τεχνητής Ευφυΐας» και συγκεκριμένα του θέματος “Law reasoning” δηλαδή της προσπάθειας αναπαράστασης σε μορφή τυπικής Γνώσης σε υπολογιστικό περιβάλλον νομοθετικών πλαισίων με στόχο την παραγωγή «νομικής» γνώσης Ο στόχος γενικά της εργασίας είναι πέρα από την υλοποίηση με τυπική αναπαράστασης γνώσης ενός «δείγματος» νομοθεσίας η εξέταση εάν μπορεί το σύστημα να αποτελέσει εργαλείο επιδιόρθωσης του εαυτού του μέσω αναδιοργάνωσης γνώσης στην περίπτωση όπου το περιβάλλον δημιουργεί γεγονότα που τείνουν να καταργήσουν την αξιοπιστία γνώσης που παρέχεται με την εμφάνιση φαινομένων πλεονασμού ή συγκρούσεων.. To πλαίσιο νομοθεσίας που χρησιμοποιήθηκε αφορά τον χαρακτηρισμό επάρκειας φοίτησης σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερωτήματα στα οποία έγινε προσπάθεια να απαντηθούν είναι: i. Μπορεί ένα εργαλείο Legal Knowledge Based Systems να βοηθήσει ένα νομοθέτη στην προσπάθειά του να βελτιώσει ένα νόμο. Όσον αφορά το συγκεκριμένο παράδειγμα έχουν οριστεί πάνω στο Σύστημα Γνώσης κάποια ποιοτικά κριτήρια τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το ίδιο το Σύστημα Γνώσης και να βοηθήσουν στην βελτίωση και την απλοποίησή του. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα πέρα από την ορθότητα και αξιοπιστία της γνώσης εκτιμάται και το αποκαλούμενο φαινόμενο «πληθωριστικής» ή «πλεονάζουσας» γνώσης το οποίο ερμηνεύεται ως η κατάσταση κατά την οποία ένας; Μαθητής χαρακτηρίζεται επαρκής λόγω πολλών διαφορετικών συνθηκών – νόμων. ii. Μπορεί ένα εργαλείο Legal Knowledge Based System να βοηθήσει ένα οργανισμό στην προσπάθειά του να εφαρμόσει ένα νόμο. Το συγκεκριμένο εργαλείο που έχω αναπτύξει υλοποιεί το νομικό πλαίσιο που αφορά την φοίτηση μαθητών έχοντας την δυνατότητα να παράγει γνώση όσον αφορά τον χαρακτηρισμό φοίτησης χρησιμοποιώντας γεγονότα που αφορούν βαθμό, διαγωγή, απουσίες μαθητών καθώς και των υφισταμένων συνθηκών επάρκειας. 3 iii. Πόσο εφικτό είναι να σχεδιαστεί ένα σύστημα Legal Knowledge Based στο οποίο να μπορεί να μεταβάλλεται η «γνώση» που αφορά του νόμους χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα εξαγωγής «γνώσης» Inference System. Στο συγκεκριμένο σύστημα υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής της αναπαράστασης των νόμων που διέπουν τον χαρακτηρισμό φοίτησης χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα εξόρυξης γνώσης χωρίς δηλαδή να χρειαστεί να γίνει τροποποίηση των κανόνων δηλαδή του «πυρήνα» του συστήματος Γνώσης που περιέχει τα “inference rules”. iv. Υπάρχουν όρια όσον αφορά την υλοποίηση τέτοιων συστημάτων. H πολυπλοκότητα και το μέγεθος της πληροφορίας αλλά κυρίως η προσπάθεια τυπική αναπαράστασης των νόμων που διέπουν το νομικό πλαίσιο σίγουρα θέτουν όρια. v. Μπορούν να υπάρξουν μετρήσιμα ποιοτικά κριτήρια τα όποια τα συστήματα θα αξιολογούν για να βελτιώνονται. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα προτείναμε πέρα από το κριτήριο της ορθότητας όσον αφορά τον χαρακτηρισμό επάρκειας φοίτησης αξιολογούμε το φαινόμενο εμφάνισης πλεονασμών όσον αφορά τις συνθήκες που χαρακτηρίζουν επαρκή ένα μαθητή
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/288
    Συλλογές
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013