dc.contributor.advisor | Πέππας, Παύλος | |
dc.contributor.author | Παππάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.other | Pappas, Theodwros | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2012-06-22 | |
dc.date.accessioned | 2012-06-22T08:58:00Z | |
dc.date.available | 2012-06-22T08:58:00Z | |
dc.date.copyright | 2012-05 | |
dc.date.issued | 2012-06-22 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2012/00021 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/288 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να απαντηθούν μερικά ερωτήματα που
άπτονται του πεδίου της «Τεχνητής Ευφυΐας» και συγκεκριμένα του θέματος “Law reasoning”
δηλαδή της προσπάθειας αναπαράστασης σε μορφή τυπικής Γνώσης σε υπολογιστικό
περιβάλλον νομοθετικών πλαισίων με στόχο την παραγωγή «νομικής» γνώσης Ο στόχος γενικά
της εργασίας είναι πέρα από την υλοποίηση με τυπική αναπαράστασης γνώσης ενός
«δείγματος» νομοθεσίας η εξέταση εάν μπορεί το σύστημα να αποτελέσει εργαλείο
επιδιόρθωσης του εαυτού του μέσω αναδιοργάνωσης γνώσης στην περίπτωση όπου το
περιβάλλον δημιουργεί γεγονότα που τείνουν να καταργήσουν την αξιοπιστία γνώσης που
παρέχεται με την εμφάνιση φαινομένων πλεονασμού ή συγκρούσεων.. To πλαίσιο νομοθεσίας
που χρησιμοποιήθηκε αφορά τον χαρακτηρισμό επάρκειας φοίτησης σε σχολεία
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερωτήματα στα οποία έγινε προσπάθεια να απαντηθούν
είναι:
i. Μπορεί ένα εργαλείο Legal Knowledge Based Systems να βοηθήσει ένα νομοθέτη στην
προσπάθειά του να βελτιώσει ένα νόμο.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο παράδειγμα έχουν οριστεί πάνω στο Σύστημα Γνώσης
κάποια ποιοτικά κριτήρια τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το ίδιο το
Σύστημα Γνώσης και να βοηθήσουν στην βελτίωση και την απλοποίησή του. Στο
συγκεκριμένο παράδειγμα πέρα από την ορθότητα και αξιοπιστία της γνώσης εκτιμάται
και το αποκαλούμενο φαινόμενο «πληθωριστικής» ή «πλεονάζουσας» γνώσης το οποίο
ερμηνεύεται ως η κατάσταση κατά την οποία ένας; Μαθητής χαρακτηρίζεται επαρκής
λόγω πολλών διαφορετικών συνθηκών – νόμων.
ii. Μπορεί ένα εργαλείο Legal Knowledge Based System να βοηθήσει ένα οργανισμό στην
προσπάθειά του να εφαρμόσει ένα νόμο.
Το συγκεκριμένο εργαλείο που έχω αναπτύξει υλοποιεί το νομικό πλαίσιο που αφορά την
φοίτηση μαθητών έχοντας την δυνατότητα να παράγει γνώση όσον αφορά τον
χαρακτηρισμό φοίτησης χρησιμοποιώντας γεγονότα που αφορούν βαθμό, διαγωγή,
απουσίες μαθητών καθώς και των υφισταμένων συνθηκών επάρκειας.
3
iii. Πόσο εφικτό είναι να σχεδιαστεί ένα σύστημα Legal Knowledge Based στο οποίο να
μπορεί να μεταβάλλεται η «γνώση» που αφορά του νόμους χωρίς να επηρεάζεται το
σύστημα εξαγωγής «γνώσης» Inference System.
Στο συγκεκριμένο σύστημα υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής της αναπαράστασης των
νόμων που διέπουν τον χαρακτηρισμό φοίτησης χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα
εξόρυξης γνώσης χωρίς δηλαδή να χρειαστεί να γίνει τροποποίηση των κανόνων δηλαδή
του «πυρήνα» του συστήματος Γνώσης που περιέχει τα “inference rules”.
iv. Υπάρχουν όρια όσον αφορά την υλοποίηση τέτοιων συστημάτων.
H πολυπλοκότητα και το μέγεθος της πληροφορίας αλλά κυρίως η προσπάθεια τυπική
αναπαράστασης των νόμων που διέπουν το νομικό πλαίσιο σίγουρα θέτουν όρια.
v. Μπορούν να υπάρξουν μετρήσιμα ποιοτικά κριτήρια τα όποια τα συστήματα θα
αξιολογούν για να βελτιώνονται.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα προτείναμε πέρα από το κριτήριο της ορθότητας όσον
αφορά τον χαρακτηρισμό επάρκειας φοίτησης αξιολογούμε το φαινόμενο εμφάνισης
πλεονασμών όσον αφορά τις συνθήκες που χαρακτηρίζουν επαρκή ένα μαθητή | el_GR |
dc.format.extent | 129 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Τεχνητή ευφυΐα | el_GR |
dc.subject | Law reasoning | el_GR |
dc.title | Τυπική αναπαράσταση νομοθεσίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | In this thesis we tried to answer some questions concerning artificial intelligence and law
reasoning using formal language. Our goal beyond the simple implementation of a Knowledge
based system using formal language upon a legislation schema was focused in the area of belief
revision trying to figure out if a Knowledge Based Schema can “repair” itself from “anomalies”
such as knowledge collision and redundancy. The law example upon which we made the research
concerns legislation about characterization study in secondary education. More specifically we
tried to answer the following questions:
I. How could a knowledge based system be useful in law makers in order to? improve
legislation.
Defining some quality indicators which can be evaluated by the system in order to
improve the Knowledge by removing collisions and redundancies.
II. How could a knowledge based system be useful in law enforcement?
In our effort the system can derive all the necessary knowledge concerning
characterization study with accuracy and reliability.
III. How could a knowledge based system be always operational even though changes take
place concerning Knowledge about law
In our effort we described the knowledge concerning laws about characterization study
in such a way so that every change occurs does not affect the structure of the inference
rules in the system.
IV. Are there any limits concerning implementation of Knowledge base systems about law.
The complexity and the amount of information but mainly the task of formal
representation of the law certainly set limits.
V. There may be measurable quality criteria to evaluate systems in order to improve
themselves.
5
In this example we proposed over the correctness criterion the effect of redundancy on
sufficient conditions that characterize a student. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |