Τρόπος εμπλοκής και δράσης του καταναλωτή στην αγορά χρηματοοικονομικών προϊόντων Retail Banking και ποιοι παράγοντες τον επηρεάζουν
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-29Συγγραφέας
Βαρδακώστας, Θοδωρής
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Παρόλο που η οικονομική κρίση της Ελλάδος τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει
σημαντικά τον εγχώριο τραπεζικό κλάδο, ένας από τους βασικότερους
προβληματισμούς του τραπεζικού χώρου και ειδικότερα του τομέα του μάρκετινγκ
είναι η εμπλοκή του καταναλωτή και ο τρόπος σκέψης του στην λήψη της τελικής
απόφασης για την αγορά χρημ/κών προϊόντων retail banking. Ο έντονος ανταγωνισμός
απαιτεί συνεχή εγρήγορση των τραπεζών, με απαραίτητη τη συνεισφορά του
μάρκετινγκ για την όσο το δυνατόν καλύτερη γνώση του τρόπου σκέψης των
καταναλωτών. Παρόλο που το ατομικό εισόδημα των πελατών έχει μειωθεί και η
δυσπιστία τους έναντι των τραπεζών έχει αυξηθεί σημαντικά, το τραπεζικό μάρκετινγκ
θα πρέπει να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης του στις νέες οικονομικές συνθήκες και να
βρει τον τρόπο να τους προσεγγίσει με στόχο το κοινό όφελος. Ως αποτέλεσμα των
ανωτέρω, η εμπλοκή των πελατών στη λήψη απόφασης αγοράς retail banking
προϊόντων είναι ένας τομέας που χρήζει την ανάγκη ιδιαίτερης έρευνας.
Σκοπός της έρευνας είναι να εξετασθεί το ρίσκο που είναι διατεθειμένος να πάρει ο
πελάτης, την αυτοπεποίθηση που έχει και το κατά πόσο μπορεί να τον επηρεάσει ο
τραπεζικός υπάλληλος την τελική του απόφαση. Το ρίσκο που θα ήθελε να αναλάβει ο
πελάτης είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην αγορά προϊόντων, το οποίο συνδέεται κυρίως
τόσο με την προηγούμενη εμπειρία του όσο και με τον χαρακτήρα του, ενώ η
αυτοπεποίθηση του είναι άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που θα εξετασθεί
προκειμένου να κατανοήσουμε τον τρόπο σκέψης του τραπεζικού πελάτη (retail
customer).
Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι πρωτογενής ποσοτική έρευνα μέσω ενός
ερωτηματολόγιο 25 ερωτήσεων. Διανεμήθηκε σε 108 άτομα, ενώ από το δείγμα
εξαιρέθηκαν τραπεζικοί υπάλληλοι και άτομα κάτω των 18 ετών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης προκύπτει ότι οι συμμετέχοντες είναι
πρόθυμοι να αναλάβουν το οποιοδήποτε ρίσκο για την αλλαγή χρηματοπιστωτικού
ιδρύματος προκειμένου να αγοράσουν ένα τραπεζικό προϊόν, δείχνουν πρόθυμοι να
ενημερωθούν από διαφορετικές πηγές/ τράπεζες, αλλά και προσπαθούν να αυξήσουν
την αυτοπεποίθηση τους μέσω της καλής γνώσης των προϊόντων αλλά και της
συνεχούς/ ενδελεχούς ενημέρωσης.