Δικτυακή επιχείρηση. Στην περίοδο κρίσης. Μελέτες περίπτωσης.
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία περιλαμβάνει ένα θεωρητικό κομμάτι, στο οποίο αναλύονται τόσο γενικές έννοιες σχετικές με το μάρκετινγκ όσο και ειδικές έννοιες που αφορούν τα κοινωνικά δίκτυα αλλά και το δικτυακό ή πολυ-επίπεδο μάρκετινγκ (MLM). Στο δεύτερο μέρος αναλύονται μελέτες περίπτωσης 10 εταιρειών άμεσων πωλήσεων.
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην εισαγωγή της διπλωματικής εργασίας. Αναλύεται και προσδιορίζεται το ερευνητικό πρόβλημα, θέτονται οι διεθνείς υποθέσεις και οι περιορισμοί που αφορούν στην συγκεκριμένη έρευνα και αναδεικνύεται ο τελικός στόχος της εργασίας. Φυσικά, δε θα μπορούσε να μην παρουσιαστεί περιληπτικά και η ακολουθούμενη δομή της εργασίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η βιβλιογραφική επισκόπηση, αναπτύσσονται γενικές έννοιες και ορισμοί του μάρκετινγκ, περιγράφεται η ιστορική του εξέλιξη από το μάρκετινγκ προσανατολισμένο στην παραγωγή μέχρι το μάρκετινγκ σχέσεων και του συνεργατικού ανταγωνισμού, ενώ γίνονται αναφορές στο μείγμα μάρκετινγκ αλλά και στο πως η κρίση που διαπερνάει όλες τις δομές της κοινωνίας το επηρεάζει. Στη συνέχεια του κεφαλαίου η διπλωματική εστιάζει στα κοινωνικά δίκτυα, δίνοντας ορισμούς και ανατρέχοντας ιστορικά τα κατηγοριοποιεί εμβαθύνοντας παράλληλα στο ρόλο των ίδιων των καταναλωτών μέσα σε αυτά. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την εισαγωγή σε έννοιες του πολυ-επίπεδου ή δικτυακού μάρκετινγκ, με την απαραίτητη ιστορική τους εξέλιξη, την επεξήγηση της ιδιάζουσας ορολογίας που χρησιμοποιείται από τις εταιρείες άμεσων πωλήσεων αλλά και της άμεσης σχέσης που αυτό έχει με τις κοινότητες καταναλωτών και τα κοινωνικά δίκτυα ανθρώπων.
Στο τρίτο κεφάλαιο, επεξηγείται η μεθοδολογία της έρευνας, δηλαδή αναλύεται διεξοδικά η ερευνητική προσέγγιση που αποφασίστηκε να υιοθετηθεί και ο λόγος για τον οποίο επιλέχθηκε αυτή, ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι μελέτες περίπτωσης των 10 επιλεγμένων εταιριών δικτυακού μάρκετινγκ που δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα.
Στο πέμπτο και στο τελευταίο κεφάλαιο, διαπιστώνονται τα κυριότερα αποτελέσματα και συμπεράσματα που προέκυψαν από τις μελέτες περίπτωσης, πινακοποιούνται τα αποτελέσματα για καλύτερη σύγκριση και αξιολόγησή τους, και τέλος, προτείνονται κενά σημεία της έρευνας που χρήζουν επιπρόσθετης μελλοντικής έρευνας, όπως για παράδειγμα η έλλειψη ποσοτικής έρευνας.