dc.contributor.advisor | Νικολάου, Ντάϊνα | |
dc.contributor.author | Αριστοδήμου, Ελένη | |
dc.contributor.other | Aristodemou, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-07-19T08:08:06Z | |
dc.date.available | 2023-07-19T08:08:06Z | |
dc.date.copyright | 2023-07-17 | |
dc.date.issued | 2023-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2023/01027 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5546 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος το φυσικό περιβάλλον είναι απαραίτητο για την υγεία και την ευημερία των ανθρώπων. Σε ένα φυσικό καθαρό περιβάλλον δεν υπάρχουν δυσμενής επιπτώσεις όπως είναι η κλιματική αλλαγή, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η μόλυνση των υδάτων, ο θόρυβος και πολλά άλλα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο το περιβάλλον. Τα πιο πάνω, προέρχονται κατά κύριο λόγω από ανθρώπινες δραστηριότητες με αποτέλεσμα να προκαλούνται χιλιάδες θάνατοι ετησίως, πράγμα που φανερώνει την μεγάλη αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων και περιβάλλοντος (European Environment Agency, 2022).
Η προστασία του περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας και μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της απόκτησης φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς. Σύμφωνα με τους Sawitri, Hadiyanto και Hadi, η φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά είναι όλες οι συνειδητές ενέργειες που εκτελούνται ατομικά με στόχο την μείωση του αρνητικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου που οφείλεται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες (D. R. Sawitri, H. Hadiyanto, S.P. Hadi, 2015). Ένα σημαντικό στοιχείο της φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς είναι η αγοραστική συμπεριφορά των ανθρώπων όπου μέσω των καταναλωτικών συνηθειών τους μειώνουν το περιβαλλοντικό αντίκτυπο (J. Mansvelt, 2011).
Σύμφωνα με την Juliana Mansvelt, η πράσινη αγοραστική συμπεριφορά των ανθρώπων και ως εκ τούτου ο πράσινος καταναλωτής είναι ο καταναλωτής όπου έχει επίγνωση της επίδρασης των καταναλωτικών του συνηθειών απέναντι στο περιβάλλον και αγοράζει συνειδητά προϊόντα ή υπηρεσίες με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο (J. Mansvelt, 2011). Τα πράσινα προϊόντα είναι βιολογικά, επαναχρησιμοποιήσιμα και βιοαποικοδομήσιμα και γενικότερα είναι προϊόντα με λιγότερο ή και καθόλου περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε σχέση με τα κοινά συμβατικά προϊόντα (M.S Shamsi et al, 2017). Ένα μέσω ώθησης των καταναλωτών στην αγορά πράσινων προϊόντων είναι το πράσινο μάρκετινγκ όπου οι επιχειρήσεις πρέπει πρώτα να στοχεύσουν στις ανάγκες των καταναλωτών και μετά να προωθήσουν τα πράσινα προϊόντα με στόχο την περιβαλλοντική βιωσιμότητα (A. Ahmed et al, 2021).
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση της γνώσης των καταναλωτών για τα πράσινα προϊόντα με απώτερο σκοπό την προώθηση της πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς με στόχο να αποκτήσουν φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Ο κυριότερος στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών απέναντι στο περιβάλλον και ως εκ τούτου η αναζήτηση λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μέσω ποσοτικής μεθοδολογίας με την χρήση ερωτηματολογίου και την συμπλήρωση του συνολικά από 132 άτομα.
Τα αποτελέσματα φανερώνουν την σχέση των δημογραφικών μεταβλητών με το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το περιβάλλον καθώς και την προθυμία τους να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες με στόχο να αποκτήσουν φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Οι περισσότεροι εξ αυτών αντιλαμβάνονται το αντίκτυπο των καταναλωτικών συνηθειών τους προς το περιβάλλον καθώς και το αντίκτυπο των περιβαλλοντικών προβλημάτων στη ποιότητα ζωής τους. Επιπλέον, η πλειοψηφία γνωρίζει τι είναι τα πράσινα προϊόντα και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για να αγοράσουν προϊόντα με πράσινα χαρακτηριστικά έναντι των συμβατικών. Επίσης, είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε περιβαλλοντικά προγράμματα για να ενημερώνονται για τα περιβαλλοντικά ζητήματα και τους τρόπους συμβολής τους μέσω της αγοραστικής τους συμπεριφοράς. Για το λόγω αυτό, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στα πράσινα προϊόντα και να τα προωθήσουν περισσότερο μέσω του πράσινου μάρκετινγκ. | el_GR |
dc.format.extent | x, 91 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Πράσινη αγοραστική συμπεριφορά | el_GR |
dc.subject | Green buying behavior | el_GR |
dc.subject | Πράσινο μάρκετινγκ | el_GR |
dc.subject | Green marketing | el_GR |
dc.title | Η προώθηση της πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς στον Κύπριο πολίτη και ο αντίκτυπος της στο περιβάλλον για την απόκτηση φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | According to the European Environmental Agency, the natural environment is essential to human health and well-being. In a natural clean environment, there are no adverse effects such as climate change, air pollution, water pollution, noise and many others that endanger the environment. The above mentioned effects are mainly caused by human activities resulting in thousands of deaths per year, which shows the great interaction between people and the environment (European Environment Agency, 2022).
Protecting the environment is vital and can be accomplished through acquiring pro-environmental behavior. According to Sawitri, Hadiyanto and Hadi, pro-environmental behavior is all conscious actions performed individually with the aim of reducing the negative environmental impact caused by human activities (D. R. Sawitri, H. Hadiyanto, S.P. Hadi, 2015). An important element of pro-environmental behavior is the purchasing behavior of people where through their consumption habits they reduce the environmental impact (J. Mansvelt, 2011).
According to Juliana Mansvelt, the green buying behavior of people and therefore the green consumer is the consumer where he is aware of the impact of his consumption habits towards the environment and consciously buys products or services with a lower environmental impact (J. Mansvelt, 2011). Green products are organic, reusable and biodegradable and generally they are products with less or no environmental impact compared to common conventional products (M.S Shamsi et al, 2017). A mean of pushing consumers to buy green products is green marketing where businesses must first target consumer needs and then promote green products with the aim of environmental sustainability (A. Ahmed et al, 2021).
The purpose of this research is to examine the knowledge of consumers about green products with the ultimate goal of promoting green purchasing behavior with the aim of acquiring pro-environmental behavior. The main objective of this research is to raise awareness among consumers towards the environment and therefore the search for solutions to environmental problems. The study was carried out through a quantitative methodology with the use of a questionnaire and its completion by a total of 132 people.
The results reveal the relationship of demographic variables with consumers' interest in the environment as well as their willingness to change their consumption habits with the aim of acquiring pro-environmental behavior. Most realize the impact of their consumption habits on the environment as well as the impact of environmental problems on their quality of life. Furthermore, the majority know what green products are and are willing to pay more to buy products with green features over conventional ones. They are also willing to participate in environmental programs to learn about environmental issues and how they can contribute through their purchasing behavior. For this reason, businesses should invest in green products and promote them more through green marketing. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |