Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η προώθηση της πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς στον Κύπριο πολίτη και ο αντίκτυπος της στο περιβάλλον για την απόκτηση φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς

    Thumbnail
    View/Open
    MBA-2023-01027.pdf (1.596Mb)
    Date
    2023-05
    Author
    Αριστοδήμου, Ελένη
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος το φυσικό περιβάλλον είναι απαραίτητο για την υγεία και την ευημερία των ανθρώπων. Σε ένα φυσικό καθαρό περιβάλλον δεν υπάρχουν δυσμενής επιπτώσεις όπως είναι η κλιματική αλλαγή, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η μόλυνση των υδάτων, ο θόρυβος και πολλά άλλα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο το περιβάλλον. Τα πιο πάνω, προέρχονται κατά κύριο λόγω από ανθρώπινες δραστηριότητες με αποτέλεσμα να προκαλούνται χιλιάδες θάνατοι ετησίως, πράγμα που φανερώνει την μεγάλη αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων και περιβάλλοντος (European Environment Agency, 2022). Η προστασία του περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας και μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της απόκτησης φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς. Σύμφωνα με τους Sawitri, Hadiyanto και Hadi, η φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά είναι όλες οι συνειδητές ενέργειες που εκτελούνται ατομικά με στόχο την μείωση του αρνητικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου που οφείλεται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες (D. R. Sawitri, H. Hadiyanto, S.P. Hadi, 2015). Ένα σημαντικό στοιχείο της φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς είναι η αγοραστική συμπεριφορά των ανθρώπων όπου μέσω των καταναλωτικών συνηθειών τους μειώνουν το περιβαλλοντικό αντίκτυπο (J. Mansvelt, 2011). Σύμφωνα με την Juliana Mansvelt, η πράσινη αγοραστική συμπεριφορά των ανθρώπων και ως εκ τούτου ο πράσινος καταναλωτής είναι ο καταναλωτής όπου έχει επίγνωση της επίδρασης των καταναλωτικών του συνηθειών απέναντι στο περιβάλλον και αγοράζει συνειδητά προϊόντα ή υπηρεσίες με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο (J. Mansvelt, 2011). Τα πράσινα προϊόντα είναι βιολογικά, επαναχρησιμοποιήσιμα και βιοαποικοδομήσιμα και γενικότερα είναι προϊόντα με λιγότερο ή και καθόλου περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε σχέση με τα κοινά συμβατικά προϊόντα (M.S Shamsi et al, 2017). Ένα μέσω ώθησης των καταναλωτών στην αγορά πράσινων προϊόντων είναι το πράσινο μάρκετινγκ όπου οι επιχειρήσεις πρέπει πρώτα να στοχεύσουν στις ανάγκες των καταναλωτών και μετά να προωθήσουν τα πράσινα προϊόντα με στόχο την περιβαλλοντική βιωσιμότητα (A. Ahmed et al, 2021). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση της γνώσης των καταναλωτών για τα πράσινα προϊόντα με απώτερο σκοπό την προώθηση της πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς με στόχο να αποκτήσουν φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Ο κυριότερος στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών απέναντι στο περιβάλλον και ως εκ τούτου η αναζήτηση λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μέσω ποσοτικής μεθοδολογίας με την χρήση ερωτηματολογίου και την συμπλήρωση του συνολικά από 132 άτομα. Τα αποτελέσματα φανερώνουν την σχέση των δημογραφικών μεταβλητών με το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το περιβάλλον καθώς και την προθυμία τους να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες με στόχο να αποκτήσουν φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Οι περισσότεροι εξ αυτών αντιλαμβάνονται το αντίκτυπο των καταναλωτικών συνηθειών τους προς το περιβάλλον καθώς και το αντίκτυπο των περιβαλλοντικών προβλημάτων στη ποιότητα ζωής τους. Επιπλέον, η πλειοψηφία γνωρίζει τι είναι τα πράσινα προϊόντα και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για να αγοράσουν προϊόντα με πράσινα χαρακτηριστικά έναντι των συμβατικών. Επίσης, είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε περιβαλλοντικά προγράμματα για να ενημερώνονται για τα περιβαλλοντικά ζητήματα και τους τρόπους συμβολής τους μέσω της αγοραστικής τους συμπεριφοράς. Για το λόγω αυτό, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στα πράσινα προϊόντα και να τα προωθήσουν περισσότερο μέσω του πράσινου μάρκετινγκ.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/5546
    Collections
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013