dc.contributor.advisor | Ιορδάνου, Καλυψώ | |
dc.contributor.author | Ποτηριάδου, Ευγενία | |
dc.contributor.other | Poteriadou, Evgenia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-09-02T05:26:43Z | |
dc.date.available | 2022-09-02T05:26:43Z | |
dc.date.copyright | 2022-09-01 | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2022/00077 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5243 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των smartphones και της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της Φυσικής. Η διερευνητική μάθηση ενσωματώθηκε στο γενικότερο πλαίσιο της καινοτομικής αντίληψης όπου η διδασκαλία κατευθύνεται από εννοιολογικούς, μεθοδολογικούς και πολιτισμικούς στόχους. Στο πλαίσιο αυτό, η χρήση των smartphones ανέδειξε τον τρόπο που οι μαθητές αντιλαμβάνονται τα αποδεικτικά στοιχεία για να καταλήξουν σε επιστημονικό συμπέρασμα. Η σειρά διδακτικών παρεμβάσεων εφαρμόστηκε σε 22 μαθητές της πειραματικής ομάδας και σε 21 μαθητές της ομάδας ελέγχου, σε ένα γενικό λύκειο που βρίσκεται σε βορειοδυτικό προάστιο της Αθήνας σε διάρκεια πέντε εβδομάδων με δύο διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα. Η έρευνα αποτέλεσε έναν πειραματικό σχεδιασμό. Τα ποσοτικά δεδομένα συγκεντρώθηκαν με ερωτηματολόγιο και με εξειδικευμένα φύλλα εργασίας τα οποία εστίαζαν στην έννοια των αποδεικτικών στοιχείων για την τεκμηρίωση μιας επιστημονικής θέσης, ενώ για τα ποιοτικά δεδομένα διεξήχθηκε δομημένη συνέντευξη και καταγράφηκε η γνώμη των μαθητών σχετικά με τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν μεγαλύτερες επιδόσεις των μαθητών της πειραματικής ομάδας σε σύγκριση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των σωστών απαντήσεων που έδωσαν οι μαθητές της πειραματικής ομάδας στο ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε την επίτευξη των εννοιολογικών, μεθοδολογικών και πολιτισμικών στόχων ήταν 51.2% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την ομάδα ελέγχου ήταν 48.8%. Επιπλέον, το ποσοστό των μαθητών της πειραματικής ομάδας που χρησιμοποίησαν αποδεικτικά στοιχεία και κατέληξαν σε σωστό επιστημονικό συμπέρασμα ήταν 68.79% ενώ το ποσοστό των μαθητών της ομάδας ελέγχου που δεν αξιοποίησαν αποδεικτικά στοιχεία και κατέληξαν σε σωστό επιστημονικό αποτέλεσμα ήταν 61.82%. Οι μαθητές αξιολόγησαν θετικά τα αποδεικτικά στοιχεία και θεώρησαν ότι αυτά υποστηρίζουν ισχυρά τα επιστημονικά μοντέλα. Εντοπίστηκε το είδος των αποδεικτικών στοιχείων που χρησιμοποίησαν οι μαθητές για να καταλήξουν σε ένα επιστημονικό συμπέρασμα. Τέλος, παρατηρήθηκε αύξηση του ενδιαφέροντος και της περιέργειας των μαθητών. Η χρήση των smartphones ως πειραματικά εργαλεία μπορεί να αποτελέσει το πλαίσιο ανάπτυξης της επιστημονικής σκέψης των μαθητών που βασίζεται στη διερεύνηση, την επίλυση προβλήματος, την αξιοποίηση αποδεικτικών στοιχείων και να εξασφαλίσει την επίτευξη εννοιολογικών, μεθοδολογικών και πολιτισμικών στόχων. | el_GR |
dc.format.extent | 183 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Smartphones | el_GR |
dc.subject | Πειραματικά εργαλεία | el_GR |
dc.subject | Experimental tools | el_GR |
dc.subject | Grasp of Evidence | el_GR |
dc.title | Σχεδιασμός και αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των Smartphones στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της φυσικής | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present dissertation focuses on the design and evaluation of a series of teaching interventions based on the use of smartphones and inquiry-based education for the teaching of Physics. Inquiry-based education has been integrated into the wider context of the innovative concept where teaching is guided by conceptual, methodological and cultural goals. In this context, the use of smartphones has highlighted the way students perceive evidence to reach a scientific conclusion. The series of teaching interventions was applied to 22 students of the experimental group and to 21 students of the control group, in a general lyceum located in the northwestern suburb of Athens for five weeks with two teaching hours per week. The research followed an experimental design. The quantitative data were collected with a questionnaire and specialized worksheets which focused on the concept of the grasp of evidence, while for the qualitative data a structured interview was conducted and the students' opinion on the evidence was recorded. The results showed higher performance of the students of the experimental group compared to the students of the control group. Specifically, the percentage of correct answers given by the students of the experimental group to the questionnaire that assessed the achievement of the conceptual, methodological and cultural goals was 51.2% while the corresponding percentage for the control group was 48.8%. In addition, the percentage of students in the experimental group who used evidence and came to a correct scientific conclusion was 68.79% while the percentage of students in the control group who did not use evidence and came to a correct scientific result was 61.82%. The students evaluated the evidence positively and considered that they strongly support the scientific models. The type of evidence that the students used to reach a scientific conclusion was identified. The use of smartphones as experimental tools can be the framework for the development of students' scientific thinking based on inquiry, problem solving, utilization of evidence and ensure the achievement of conceptual, methodological and cultural goals. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |