Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Σχεδιασμός και αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των Smartphones στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της φυσικής

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2022-00077.pdf (9.723Mb)
    Ημερομηνία
    2022-06
    Συγγραφέας
    Ποτηριάδου, Ευγενία
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των smartphones και της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της Φυσικής. Η διερευνητική μάθηση ενσωματώθηκε στο γενικότερο πλαίσιο της καινοτομικής αντίληψης όπου η διδασκαλία κατευθύνεται από εννοιολογικούς, μεθοδολογικούς και πολιτισμικούς στόχους. Στο πλαίσιο αυτό, η χρήση των smartphones ανέδειξε τον τρόπο που οι μαθητές αντιλαμβάνονται τα αποδεικτικά στοιχεία για να καταλήξουν σε επιστημονικό συμπέρασμα. Η σειρά διδακτικών παρεμβάσεων εφαρμόστηκε σε 22 μαθητές της πειραματικής ομάδας και σε 21 μαθητές της ομάδας ελέγχου, σε ένα γενικό λύκειο που βρίσκεται σε βορειοδυτικό προάστιο της Αθήνας σε διάρκεια πέντε εβδομάδων με δύο διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα. Η έρευνα αποτέλεσε έναν πειραματικό σχεδιασμό. Τα ποσοτικά δεδομένα συγκεντρώθηκαν με ερωτηματολόγιο και με εξειδικευμένα φύλλα εργασίας τα οποία εστίαζαν στην έννοια των αποδεικτικών στοιχείων για την τεκμηρίωση μιας επιστημονικής θέσης, ενώ για τα ποιοτικά δεδομένα διεξήχθηκε δομημένη συνέντευξη και καταγράφηκε η γνώμη των μαθητών σχετικά με τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν μεγαλύτερες επιδόσεις των μαθητών της πειραματικής ομάδας σε σύγκριση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των σωστών απαντήσεων που έδωσαν οι μαθητές της πειραματικής ομάδας στο ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε την επίτευξη των εννοιολογικών, μεθοδολογικών και πολιτισμικών στόχων ήταν 51.2% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την ομάδα ελέγχου ήταν 48.8%. Επιπλέον, το ποσοστό των μαθητών της πειραματικής ομάδας που χρησιμοποίησαν αποδεικτικά στοιχεία και κατέληξαν σε σωστό επιστημονικό συμπέρασμα ήταν 68.79% ενώ το ποσοστό των μαθητών της ομάδας ελέγχου που δεν αξιοποίησαν αποδεικτικά στοιχεία και κατέληξαν σε σωστό επιστημονικό αποτέλεσμα ήταν 61.82%. Οι μαθητές αξιολόγησαν θετικά τα αποδεικτικά στοιχεία και θεώρησαν ότι αυτά υποστηρίζουν ισχυρά τα επιστημονικά μοντέλα. Εντοπίστηκε το είδος των αποδεικτικών στοιχείων που χρησιμοποίησαν οι μαθητές για να καταλήξουν σε ένα επιστημονικό συμπέρασμα. Τέλος, παρατηρήθηκε αύξηση του ενδιαφέροντος και της περιέργειας των μαθητών. Η χρήση των smartphones ως πειραματικά εργαλεία μπορεί να αποτελέσει το πλαίσιο ανάπτυξης της επιστημονικής σκέψης των μαθητών που βασίζεται στη διερεύνηση, την επίλυση προβλήματος, την αξιοποίηση αποδεικτικών στοιχείων και να εξασφαλίσει την επίτευξη εννοιολογικών, μεθοδολογικών και πολιτισμικών στόχων.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/5243
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013