Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Σχεδιασμός και αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των Smartphones στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της φυσικής

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2022-00077.pdf (9.723Mb)
    Date
    2022-06
    Author
    Ποτηριάδου, Ευγενία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των smartphones και της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της Φυσικής. Η διερευνητική μάθηση ενσωματώθηκε στο γενικότερο πλαίσιο της καινοτομικής αντίληψης όπου η διδασκαλία κατευθύνεται από εννοιολογικούς, μεθοδολογικούς και πολιτισμικούς στόχους. Στο πλαίσιο αυτό, η χρήση των smartphones ανέδειξε τον τρόπο που οι μαθητές αντιλαμβάνονται τα αποδεικτικά στοιχεία για να καταλήξουν σε επιστημονικό συμπέρασμα. Η σειρά διδακτικών παρεμβάσεων εφαρμόστηκε σε 22 μαθητές της πειραματικής ομάδας και σε 21 μαθητές της ομάδας ελέγχου, σε ένα γενικό λύκειο που βρίσκεται σε βορειοδυτικό προάστιο της Αθήνας σε διάρκεια πέντε εβδομάδων με δύο διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα. Η έρευνα αποτέλεσε έναν πειραματικό σχεδιασμό. Τα ποσοτικά δεδομένα συγκεντρώθηκαν με ερωτηματολόγιο και με εξειδικευμένα φύλλα εργασίας τα οποία εστίαζαν στην έννοια των αποδεικτικών στοιχείων για την τεκμηρίωση μιας επιστημονικής θέσης, ενώ για τα ποιοτικά δεδομένα διεξήχθηκε δομημένη συνέντευξη και καταγράφηκε η γνώμη των μαθητών σχετικά με τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν μεγαλύτερες επιδόσεις των μαθητών της πειραματικής ομάδας σε σύγκριση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των σωστών απαντήσεων που έδωσαν οι μαθητές της πειραματικής ομάδας στο ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε την επίτευξη των εννοιολογικών, μεθοδολογικών και πολιτισμικών στόχων ήταν 51.2% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την ομάδα ελέγχου ήταν 48.8%. Επιπλέον, το ποσοστό των μαθητών της πειραματικής ομάδας που χρησιμοποίησαν αποδεικτικά στοιχεία και κατέληξαν σε σωστό επιστημονικό συμπέρασμα ήταν 68.79% ενώ το ποσοστό των μαθητών της ομάδας ελέγχου που δεν αξιοποίησαν αποδεικτικά στοιχεία και κατέληξαν σε σωστό επιστημονικό αποτέλεσμα ήταν 61.82%. Οι μαθητές αξιολόγησαν θετικά τα αποδεικτικά στοιχεία και θεώρησαν ότι αυτά υποστηρίζουν ισχυρά τα επιστημονικά μοντέλα. Εντοπίστηκε το είδος των αποδεικτικών στοιχείων που χρησιμοποίησαν οι μαθητές για να καταλήξουν σε ένα επιστημονικό συμπέρασμα. Τέλος, παρατηρήθηκε αύξηση του ενδιαφέροντος και της περιέργειας των μαθητών. Η χρήση των smartphones ως πειραματικά εργαλεία μπορεί να αποτελέσει το πλαίσιο ανάπτυξης της επιστημονικής σκέψης των μαθητών που βασίζεται στη διερεύνηση, την επίλυση προβλήματος, την αξιοποίηση αποδεικτικών στοιχείων και να εξασφαλίσει την επίτευξη εννοιολογικών, μεθοδολογικών και πολιτισμικών στόχων.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/5243
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013