Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΞεφτέρης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΚατσαμούρη, Ελεωνόρα
dc.contributor.otherKatsamouri, Eleonora
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-09-28T10:13:05Z
dc.date.available2020-09-28T10:13:05Z
dc.date.copyright2020-09-28
dc.date.issued2020-04
dc.identifier.otherΜΒΑ/2020/00827el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4680
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον που διαμορφώνεται, η Ελλάδα αν και οικονομικά δεν είναι ιδιαιτέρως ισχυρή, έχει ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, στη μορφή του τουρισμού. Ο ξενοδοχειακός κλάδος κάθε χρόνο αποφέρει πολλά δισεκατομμύρια στην ελληνική οικονομία, και προσφέρει απασχόληση σε χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι αποτελούν και την κινητήριο δύναμη του κλάδου. Αναμφίβολα λοιπόν, η παρακίνηση και η ικανοποίηση του ανθρώπινου αυτού δυναμικού απαιτεί την μέγιστη προσοχή της διοίκησης, αφού από αυτή εξαρτάται τελικώς η εξυπηρέτηση του πελάτη. Ο συσχετισμός επομένως μεταξύ ικανοποίησης εργαζομένων και κερδοφορίας είναι προφανής. Στο παραπάνω συμπέρασμα, έχει καταλήξει πληθώρα ερευνητών τα προηγούμενα χρόνια, και δεν αποτελεί κατά συνέπεια καινούργια ιδέα. Παρόλα αυτά, οι επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν την αξία της ικανοποίησης των εργαζομένων σχετικά πρόσφατα, και για τον λόγο αυτό χαίρει μεγάλης ανάπτυξης ο κλάδος της διοίκησης ανθρώπινων πόρων. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της ικανοποίησης και της παρακίνησης των εργαζομένων ξενοδοχειακών μονάδων της Χαλκιδικής. Για την έρευνα και μελέτη των παραπάνω, η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη το θεωρητικό και το ερευνητικό όπου γίνεται η μελέτη της παρούσας κατάστασης. Το θεωρητικό μέρος ξεκινάει με την αναφορά και τη σύντομη μελέτη ορισμένων εννοιών όπως ο τουρισμός, ο τουριστικός κλάδος της Ελλάδος και τέλος της παραγωγικότητας σε μία ξενοδοχειακή μονάδα. Έπειτα, γίνεται μία ανάλυση της διοίκησης γενικότερα και στην συνέχεια της διοίκησης ανθρώπινων πόρων ειδικότερα, με βασικές θεωρίες και των δύο. Στο τρίτο μέρος, αναλύεται η βιβλιογραφία σχετικά με την παρακίνηση του προσωπικού. Αναφέρονται αρχικά οι θεωρίες παρακίνησης, και έπειτα γίνεται εντρύφηση επί των μεθόδων παρακίνησης εργαζομένων στον ξενοδοχειακό κλάδο. Συνεχίζοντας γίνεται αναφορά σε ορισμένους από τους πιο βασικούς παράγοντες παρακίνησης, όπως η αμοιβή και η ψυχολογία, ενώ το θεωρητικό μέρος κλείνει με την αξιολόγηση έργου προσωπικού. Στην διάρκεια του θεωρητικού μέρους, εντοπίστηκαν πληροφορίες από την ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία, με την συμβολή τέλους διαδικτυακών πηγών. Μεταξύ άλλων τέλος, μελετήθηκαν και πρόσφατες έρευνες συναδέλφων, οι οποίες αποτέλεσαν πηγή πολύτιμων πληροφοριών, σχετικά με την περαιτέρω κατανόηση του ζητήματος στο σύνολό του. Με την ολοκλήρωση του πρώτου και θεωρητικού μέρους της εργασίας η εργασία προβαίνει σε πρωτογενή έρευνα συλλογής δεδομένων σχετικά με τον βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής. Η διοίκηση τριών ξενοδοχειακών μονάδων 5 και 3 αστέρων, διένειμαν στο προσωπικό τα ερωτηματολόγια, τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Τελικά, αποδεικνύεται πως αν και έχει ξεκινήσει η μεταρρύθμιση των ξενοδοχείων σε πιο φιλικούς εργασιακούς χώρους, απαιτούνται ακόμα αρκετά μέτρα για την ικανοποίηση των εργαζομένων.el_GR
dc.format.extent58 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑνθρώπινο δυναμικό -- Ικανοποίησηel_GR
dc.subjectHuman resources - Satisfactionel_GR
dc.titleΙκανοποίηση-παρακίνηση εργαζομένων σε ξενοδοχειακές μονάδες στην περιοχή της Χαλκιδικής.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn the highly competitive international environment that is emerging, Greece, although not economically strong, has a strong advantage over its competitors, in the form of tourism. The hotel industry generates many billions in the Greek economy every year, and offers employment to thousands of employees, who are the driving force behind the industry. Undoubtedly, the motivation and satisfaction of this human resource, requires the utmost attention of the management, since the customer service ultimately depends on it. The correlation between employee satisfaction and profitability is therefore obvious. The above conclusion has been reached by a number of researchers in recent years, and is therefore not an innovative idea. However, companies have only realized the value of employee satisfaction relatively recently, which is why the human resource management sector is booming. The aim of the present work is to study the satisfaction and motivation of employees in hotel units in Halkidiki. For study reasons, the work is divided into two parts, the theoretical one and the research, where a study of the present situation is done. The theoretical part begins with the report and a brief study of certain concepts such as tourism, tourism industry of Greece and finally the concept of productivity in a hotel unit. Then, an analysis is made on administration in general and follows another analysis of the human resources administration more specific. In the third part, the bibliography on staff motivation is analyzed. Motivation theories are first mentioned, with the methods of motivating employees in the hotel industry following. Continuing, reference is made to some of the most basic motivating factors, such as payment and psychology, while the theoretical part closes with the evaluation of staff work. During the theoretical part, information from the Greek and foreign language bibliography was identified, with the contribution of multiple internet sources. Among other things, recent research by colleagues has been studied, which has been a source of valuable information on the further understanding of the topic as a whole. With the completion of the first and theoretical part of the work, the work conducts a primary data collection survey on the degree of satisfaction of employees in hotels in Halkidiki. The management of three hotel units, five-star and three-star, distributed the questionnaires to the staff, which were used to draw conclusions. Finally, as it turns out although the reform of hotels in more friendly workplaces has begun, several more measures are still needed to satisfy employees.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής