Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚωνσταντίνου, Μαρία
dc.contributor.authorΚερερέ, Μαλβίνα
dc.contributor.otherKerere, Malvina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-02-24T13:09:10Z
dc.date.available2020-02-24T13:09:10Z
dc.date.copyright2020-02-24
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.otherΔΜΥ/2019/00471el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4452
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι ραγδαίες τεχνολογικές κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές αποτελούν πρόκληση για τη βελτίσωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, καθότι οι σ'υγχρονες τεχνολογίες μπορούν να δώσουν λύσεις σε διαδικασίες διάγνωσης και θεραπείας. Θεμελιώδη απαίτηση της κοινωνίας και των πολιτών είναι η ποιότητα και η ασφάλεια των υπηρεσιών υγείας και αυτός οφείλει να είναι ο πρωταρχικός στόχος κάθε δημόσιας δομής. Η συμμόρφωση του κάθε φορέα με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR-ΓΚΠΔ), συμβάλει θετικά τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στην ικανοποίηση των πολιτών, αποτελώντας σημαντικό παράγοντα στην οικονομική ανάπτυξη, στην ανταγωνιστικότητα και στην φήμη του φορέα καθώς και στην διασφάλιση της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής διατριβής είναι η διερεύνηση της συμμόρφωσης με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR-ΓΚΠΔ) σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, με μελέτη περίπτωσης το Νοσοκομείο Πύργου. Επιμέρους στόχοι αποτέλεσαν η μελέτη συσχέτισης της συμμόρφωσης με το ΓΚΠΔ με μεταβλητές που αφορούν την ηγεσία, το στρατηγικό προγραμματισμό, την υποκίνηση και ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και την τήρηση διαδικασιών και πολιτικών στο φορέα. Προκειμένου να συμβάλλουν στη διαμόρφωση προτάσεων, σε πρακτικές και διαδικασίες, για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.el_GR
dc.format.extentvii, 134 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΓενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR)el_GR
dc.subjectGeneral Data Protection Regulation (GDPR)el_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.titleΠροστασία προσωπικών δεδομένων & Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων. Συμμόρφωση σε υπηρεσίες υγείας. Μελέτη περίπτωσης: Γενικό Νοσοκομείο Ηλείας Νοσηλευτική Μονάδα Πύργουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΗntroduction. Rapid technological social and economic changes are a challenge to improve the quality of health services, as modern technologies can provide solutions to diagnostic and therapeutic processes. A fundamental requirement of society and civil society is the quality and safety of health services and this must be the primary objective of any public structure. Compliance of each body with the General Data Protection Regulation (GDPR) contributes positively to both the business itself and to the satisfaction of the public, being an important factor in the economic growth, competitiveness and reputation of the organization and in ensuring it. privacy and personal data of citizens Purpose. The purpose of this thesis is to investigate compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR) to Health Service Providers, with a case study at Pyrgos Hospital. Specific objectives were to examine the relationship of compliance with the GDPR with variables related to leadership, strategic planning, motivation and satisfaction of human resources and adherence to processes and policies at the organization. To help formulate proposals, practices and procedures to improve the health services provided Methodology. The data collection tool in this thesis was the questionnaire, structured with 32 closed-ended quantitative questions and predefined answers. The study was cross-sectional as all measurements were made over a short period of time. The Common Assessment Framework, which is a Total Quality Management tool, was used as the study tool.The questions were selected from the criteria of leadership, strategy / planning, processes and human resource satisfaction / motivation. The responses were rated on a scale of 0 to 4, with the ultimate aim of scoring each criterion and measuring the progress of the body that would help identify good practices and formulate improvement proposals Results. Descriptive statistics were used for data analysis, with reference to and analysis of frequencies, percentages and averages. The total score obtained from the mean of all four criteria in the 27 questions for the Tower Hospital was 1,625. The highest average (1.73) scored the "Results for human resources" criterion and the lowest (1.52) the "Leadership" criterion.. However, the overall score (1,625) is judged to be low to medium as it is below average (2.0) and indicates little relative satisfaction with the activities under study, leadership (1.52), strategy (1, 63), processes (1.62) and results of measuring satisfaction and motivation of human resources (1.73), with low to moderate levels of competence and effectiveness. Conclusions. The results of the survey showed a convergence of the average rating of leadership criteria, strategy, processes, and human resource satisfaction / motivation, which on the one hand demonstrates weaknesses in management and on the other hand enables improvement through the implementation of the proposals. have emerged Initially, leadership actions need to be focused on planning, processes and motivating human resources in order to be characterized by a high degree of satisfaction and a very good level of competence and effectiveness so that the player is able to achieve any organizational change and compliance with the GDPR. A public health service provider with leadership, goals, vision, strategy, planning that guides, supports, and motivates employees can achieve the most in all areas.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής