Προστασία προσωπικών δεδομένων & Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων. Συμμόρφωση σε υπηρεσίες υγείας. Μελέτη περίπτωσης: Γενικό Νοσοκομείο Ηλείας Νοσηλευτική Μονάδα Πύργου
Abstract
Οι ραγδαίες τεχνολογικές κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές αποτελούν πρόκληση για τη βελτίσωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, καθότι οι σ'υγχρονες τεχνολογίες μπορούν να δώσουν λύσεις σε διαδικασίες διάγνωσης και θεραπείας. Θεμελιώδη απαίτηση της κοινωνίας και των πολιτών είναι η ποιότητα και η ασφάλεια των υπηρεσιών υγείας και αυτός οφείλει να είναι ο πρωταρχικός στόχος κάθε δημόσιας δομής.
Η συμμόρφωση του κάθε φορέα με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR-ΓΚΠΔ), συμβάλει θετικά τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στην ικανοποίηση των πολιτών, αποτελώντας σημαντικό παράγοντα στην οικονομική ανάπτυξη, στην ανταγωνιστικότητα και στην φήμη του φορέα καθώς και στην διασφάλιση της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής διατριβής είναι η διερεύνηση της συμμόρφωσης με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR-ΓΚΠΔ) σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, με μελέτη περίπτωσης το Νοσοκομείο Πύργου. Επιμέρους στόχοι αποτέλεσαν η μελέτη συσχέτισης της συμμόρφωσης με το ΓΚΠΔ με μεταβλητές που αφορούν την ηγεσία, το στρατηγικό προγραμματισμό, την υποκίνηση και ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και την τήρηση διαδικασιών και πολιτικών στο φορέα. Προκειμένου να συμβάλλουν στη διαμόρφωση προτάσεων, σε πρακτικές και διαδικασίες, για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.