dc.contributor.advisor | Αλευριάδου, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Ζαμπέλη, Μαρία | |
dc.contributor.other | Zampeli, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-02-21T10:57:53Z | |
dc.date.available | 2020-02-21T10:57:53Z | |
dc.date.copyright | 2020-02-21 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2019/00072 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4438 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Το μοντέλο της συνδιδασκαλίας αποτελεί έναν σύνθετο όρο, που αναφέρεται στην συστηματική προσπάθεια συμπερίληψης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στα τυπικά περιβάλλοντα μάθησης και στην ενεργητική συμμετοχή τους στις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Πρόκειται για μια φιλοσοφία που επιδιώκει την αλλαγή του συνόλου των διαδικασιών του σύγχρονου σχολείου, μέσω ποικίλων μεταρρυθμιστικών μεταβολών. Στην Ελλάδα, εφαρμόζεται με τη μορφή της Παράλληλης Στήριξης (Π.Σ.). Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η αξιολόγηση του προγράμματος της Π.Σ. μέσα από τις αντιλήψεις νηπιαγωγών γενικής αγωγής, όπως αυτό εφαρμόζεται στα Ελληνικά νηπιαγωγεία. Στόχος είναι η μελέτη των προβλημάτων και των δυσλειτουργιών που σχετίζονται με την εφαρμογή του προγράμματος, καθώς επίσης και να τεθούν πιθανές προτάσεις βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης. Για το λόγο αυτό, διεξήχθησαν 12 ημί – δομημένες συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, με εμπειρία σε τάξη με πρόγραμμα Π.Σ., όπου οι ίδιες είχαν αναλάβει τα καθήκοντα εκπαιδευτικού γενικής αγωγής. Μελετήθηκαν οι αντιλήψεις αναφορικά με τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που κατέχει ο κάθε εκπαιδευτικός, η συνεργατική τους σχέση, καθώς επίσης και το είδος συνεργασίας που έχουν με το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών που στηρίζονται από το πρόγραμμα. Διερευνήθηκε ακόμη, η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος και τα οφέλη που παρέχει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τυπικής και μη ανάπτυξης. Επίσης, καταγράφηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την υλοποίηση του προγράμματος αλλά και οι προτάσεις τους, για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του. Τα ποιοτικά ευρήματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντικό το πρόγραμμα της Π.Σ. και την ύπαρξη ειδικού εκπαιδευτικού εντός της γενικής τάξης. Ωστόσο, γίνεται άνισος διαχωρισμός ρόλων ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα οι δεύτεροι να λειτουργούν συχνά ως βοηθοί. Αναφέρθηκαν ακόμη, οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή του προγράμματος, τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, όσο και για το σύνολο των μαθητών. Όμως, οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν και σε πληθώρα δυσκολιών κατά την εφαρμογή της συνδιδασκαλίας, που αφορούν ζητήματα οργάνωσης, συνεργασίας και μετεκπαίδευσης. | el_GR |
dc.format.extent | 113 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Συνδιδασκαλία | el_GR |
dc.subject | Inclusive education | el_GR |
dc.subject | Συμπεριληπτική εκπαίδευση -- Ελλάδα | el_GR |
dc.title | Παράλληλη στήριξη (Π.Σ.) στο νηπιαγωγείο: Απόψεις νηπιαγωγών γενικής αγωγής για την αποτελεσματικότητα του μοντέλου στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | As the model of inclusive education gains ground over the approach of special classrooms and special schools, the percentage of students with Special Educational Needs (SEN) attending regular classes along with their typically developed peers gradually increases. Under this scope, this qualitative study targeted to examine the views of 12 Greek regular pre-school teachers on how they perceive and understand the model of collaborative teaching (co-teaching), the roles of co-teachers and the nature of their collaboration. In addition, the present study aimed to examine the implementation of co-teaching, the co-teachers’ roles and the collaboration between them, as perceived by general education teachers. Moreover, the present study intended to discover which factors regular pre-school teachers consider as important for the successful implementation of co-teaching and the benefits for teachers, children with disabilities and typically developing children that can emerge through the implementation of co-teaching. The data collection method used was semi-structured interviews. The analysis of the data revealed that, according to teachers, co-teaching is identical to the Greek inclusion model of “parallel support”. Based on participants’ responses these different roles are considered suitable for co-teachers and are claimed to be adopted in the classroom. Co-teachers’ collaboration, although highly valued, was reported to happen sporadically regarding minor changes needed for the participation of the student with disabilities in the classroom activities. Furthermore, participants indicated several factors affecting the successful implementation of co-teaching but especially the co-teachers’ education and training on co-teachers’ collaboration and special education, difficulties concerning the placement of the special education teachers in the mainstream classrooms, the ambiguity of the legislative mandates regarding the co-teachers’ roles. Finally participants acknowledged a number of benefits for teachers as they shared responsibilities for students and new piece of knowledge derived from special education teachers. Social and learning benefits were indicated for children with disabilities. Lastly, for typically developing students, participants highlighted the chance to experience and accept diversity in a calm non-destructive classroom environment. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |