Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Παράλληλη στήριξη (Π.Σ.) στο νηπιαγωγείο: Απόψεις νηπιαγωγών γενικής αγωγής για την αποτελεσματικότητα του μοντέλου στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2019-00072.pdf (698.4Kb)
    Ημερομηνία
    2019
    Συγγραφέας
    Ζαμπέλη, Μαρία
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Το μοντέλο της συνδιδασκαλίας αποτελεί έναν σύνθετο όρο, που αναφέρεται στην συστηματική προσπάθεια συμπερίληψης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στα τυπικά περιβάλλοντα μάθησης και στην ενεργητική συμμετοχή τους στις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Πρόκειται για μια φιλοσοφία που επιδιώκει την αλλαγή του συνόλου των διαδικασιών του σύγχρονου σχολείου, μέσω ποικίλων μεταρρυθμιστικών μεταβολών. Στην Ελλάδα, εφαρμόζεται με τη μορφή της Παράλληλης Στήριξης (Π.Σ.). Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η αξιολόγηση του προγράμματος της Π.Σ. μέσα από τις αντιλήψεις νηπιαγωγών γενικής αγωγής, όπως αυτό εφαρμόζεται στα Ελληνικά νηπιαγωγεία. Στόχος είναι η μελέτη των προβλημάτων και των δυσλειτουργιών που σχετίζονται με την εφαρμογή του προγράμματος, καθώς επίσης και να τεθούν πιθανές προτάσεις βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης. Για το λόγο αυτό, διεξήχθησαν 12 ημί – δομημένες συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, με εμπειρία σε τάξη με πρόγραμμα Π.Σ., όπου οι ίδιες είχαν αναλάβει τα καθήκοντα εκπαιδευτικού γενικής αγωγής. Μελετήθηκαν οι αντιλήψεις αναφορικά με τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που κατέχει ο κάθε εκπαιδευτικός, η συνεργατική τους σχέση, καθώς επίσης και το είδος συνεργασίας που έχουν με το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών που στηρίζονται από το πρόγραμμα. Διερευνήθηκε ακόμη, η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος και τα οφέλη που παρέχει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τυπικής και μη ανάπτυξης. Επίσης, καταγράφηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την υλοποίηση του προγράμματος αλλά και οι προτάσεις τους, για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του. Τα ποιοτικά ευρήματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντικό το πρόγραμμα της Π.Σ. και την ύπαρξη ειδικού εκπαιδευτικού εντός της γενικής τάξης. Ωστόσο, γίνεται άνισος διαχωρισμός ρόλων ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα οι δεύτεροι να λειτουργούν συχνά ως βοηθοί. Αναφέρθηκαν ακόμη, οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή του προγράμματος, τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, όσο και για το σύνολο των μαθητών. Όμως, οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν και σε πληθώρα δυσκολιών κατά την εφαρμογή της συνδιδασκαλίας, που αφορούν ζητήματα οργάνωσης, συνεργασίας και μετεκπαίδευσης.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/4438
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013