Η ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης: Η περίπτωση του ΔΙΕΚ Χαλκίδας στο Νομό Εύβοιας
Επιτομή
Την τελευταία δεκαετία καθίσταται επιτακτικότερη η ανάγκη για ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο σύνολο των ευρωπαϊκών κρατών, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής αλλά και αξιακής κρίσης. Ειδικότερα από το ανακοινωθέν της Μπριζ το 2010, υπογραμμίστηκε πως η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθώς και η Δια Βίου Μάθηση, μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της απασχολησιμότητας και στην επίτευξη μιας ανταγωνιστικότερης κοινωνίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς η ζήτηση για άρτια καταρτισμένο προσωπικό που θα καλύπτει τις ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών της οικονομίας και της γνώσης αυξάνεται συνεχώς. Ωστόσο, οι νέοι συνεχίζουν να επιλέγουν τη γενική εκπαίδευση. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνώνται και παρουσιάζονται εκείνοι οι παράγοντες που καθιστούν την Επαγγελματικής Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) στη χώρα μας, ως λιγότερο ελκυστική εκπαιδευτική πολιτική και επιλογή. Η ελκυστικότητα διερευνήθηκε στους σπουδαστές του ΔΙΕΚ Χαλκίδας κατά το εαρινό εξάμηνο 2019 Α. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 101 σπουδαστές και 20 εκπαιδευτές. Ως εξαρτημένη μεταβλητή ορίστηκε η ελκυστικότητα του εν λόγω ΔΙΕΚ και ανεξάρτητες μεταβλητές οι 8 επιμέρους διαστάσεις στις οποίες εστιάζουν οι ευρωπαϊκές στρατηγικές για τη βελτίωση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ. Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αφού οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούν ως αρκετά ελκυστική την διοικητική οργάνωση και υποστήριξη του ΔΙΕΚ, μεταξύ ελάχιστα και αρκετά ελκυστική τη γενική εικόνα του, ενώ οι κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές αξιολογούνται ως ελάχιστα ελκυστικές. Παρουσιάζονται επίσης συγκλινόμενες αλλά και αποκλινόμενες απόψεις μεταξύ των δύο εξεταζόμενων ομάδων.