Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαρίφης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΣέγκου, Μαρία
dc.contributor.otherSegkou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-07-30T08:20:49Z
dc.date.available2019-07-30T08:20:49Z
dc.date.copyright2019-07-30
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΣΔΜ/2019/00037el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4220
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤην τελευταία δεκαετία καθίσταται επιτακτικότερη η ανάγκη για ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο σύνολο των ευρωπαϊκών κρατών, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής αλλά και αξιακής κρίσης. Ειδικότερα από το ανακοινωθέν της Μπριζ το 2010, υπογραμμίστηκε πως η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθώς και η Δια Βίου Μάθηση, μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της απασχολησιμότητας και στην επίτευξη μιας ανταγωνιστικότερης κοινωνίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς η ζήτηση για άρτια καταρτισμένο προσωπικό που θα καλύπτει τις ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών της οικονομίας και της γνώσης αυξάνεται συνεχώς. Ωστόσο, οι νέοι συνεχίζουν να επιλέγουν τη γενική εκπαίδευση. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνώνται και παρουσιάζονται εκείνοι οι παράγοντες που καθιστούν την Επαγγελματικής Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) στη χώρα μας, ως λιγότερο ελκυστική εκπαιδευτική πολιτική και επιλογή. Η ελκυστικότητα διερευνήθηκε στους σπουδαστές του ΔΙΕΚ Χαλκίδας κατά το εαρινό εξάμηνο 2019 Α. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 101 σπουδαστές και 20 εκπαιδευτές. Ως εξαρτημένη μεταβλητή ορίστηκε η ελκυστικότητα του εν λόγω ΔΙΕΚ και ανεξάρτητες μεταβλητές οι 8 επιμέρους διαστάσεις στις οποίες εστιάζουν οι ευρωπαϊκές στρατηγικές για τη βελτίωση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ. Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αφού οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούν ως αρκετά ελκυστική την διοικητική οργάνωση και υποστήριξη του ΔΙΕΚ, μεταξύ ελάχιστα και αρκετά ελκυστική τη γενική εικόνα του, ενώ οι κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές αξιολογούνται ως ελάχιστα ελκυστικές. Παρουσιάζονται επίσης συγκλινόμενες αλλά και αποκλινόμενες απόψεις μεταξύ των δύο εξεταζόμενων ομάδων.el_GR
dc.format.extent103 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηel_GR
dc.subjectVocational education and trainingel_GR
dc.titleΗ ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης: Η περίπτωση του ΔΙΕΚ Χαλκίδας στο Νομό Εύβοιαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractDuring the last decades, a need to strengthen Vocational Education and Training in all European countries has become more urgent, mainly because of the economic crisis. In particular, from the 2010 Bruges communiqué, it was underlined that Vocational Education and Training - and Lifelong Learning- can contribute to increasing employability and achieving a more competitive society at European level, as the demand for highly trained staff covering the needs of modern societies of the economy and knowledge are constantly increasing. However, young people still opt for general education. In this dissertation, we investigate and present those factors that make Vocational Education and Training (VET) in our country a less attractive educational policy and choice. Attractiveness was investigated by participating students of the DIKC of Chalkida during the spring semester 2019 A. A total of 101 students and 20 trainers participated in the survey. As a dependent variable, the attractiveness of VET and independent variables was defined as the 8 individual dimensions that focus on European strategies to improve VET attractiveness. The results are particularly interesting as the trainees consider the administrative organization and support of the DIEK to be quite attractive, with little or no appealing to its overall image, while the building and logistics infrastructure is assessed as being less attractive. There are also converging but also divergent views between the two groups under consideration.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record