Διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που βιώνουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-05Συγγραφέας
Ιωαννίδου, Ελισσάβετ
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η παρουσίαση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης γενικής αγωγής σχετικά με τις εμπειρίες και παρεμβάσεις τους σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και ιδιαίτερα, όταν εμπλέκονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή και αναπηρίες. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή χρησιμοποιήθηκε, η ποιοτική έρευνα, για την καταγραφή των βαθύτερων απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τους μαθητές με ΕΕΑ. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ενημερωμένοι για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, καθώς μπορούν να διακρίνουν τις διάφορες μορφές του, ενώ αισθάνονται ανεπαρκείς στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών εξαιτίας της ελλιπούς επιμόρφωσής τους. Επίσης, διαφαίνεται το γεγονός ότι η παρέμβαση των εκπαιδευτικών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού εξαρτάται από την σοβαρότητα του κάθε περιστατικού, ενώ δίνεται μεγάλη προσοχή σε μεθόδους πρόληψης του φαινομένου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι όταν υπάρχουν μαθητές με ΕΕΑ στο γενικό δημοτικό σχολείο κινδυνεύουν να γίνουν θύματα του σχολικού εκφοβισμού σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, αν και οι εκπαιδευτικού αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του ρόλου τους, δεν συνεργάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να προλάβουν και να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό. Παράλληλα, εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και συνειδητοποιημένοι για την αξία του συμβουλευτικού τους ρόλου και την ευθύνη που αναλαμβάνουν για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των μαθητών τους.