Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιασίδου, Αναστασία
dc.contributor.authorΙωαννίδου, Ελισσάβετ
dc.contributor.otherIoannidou, Elisavet
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-20T05:58:25Z
dc.date.available2018-09-20T05:58:25Z
dc.date.copyright2018-09-19
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00058el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3741
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η παρουσίαση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης γενικής αγωγής σχετικά με τις εμπειρίες και παρεμβάσεις τους σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και ιδιαίτερα, όταν εμπλέκονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή και αναπηρίες. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή χρησιμοποιήθηκε, η ποιοτική έρευνα, για την καταγραφή των βαθύτερων απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τους μαθητές με ΕΕΑ. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ενημερωμένοι για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, καθώς μπορούν να διακρίνουν τις διάφορες μορφές του, ενώ αισθάνονται ανεπαρκείς στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών εξαιτίας της ελλιπούς επιμόρφωσής τους. Επίσης, διαφαίνεται το γεγονός ότι η παρέμβαση των εκπαιδευτικών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού εξαρτάται από την σοβαρότητα του κάθε περιστατικού, ενώ δίνεται μεγάλη προσοχή σε μεθόδους πρόληψης του φαινομένου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι όταν υπάρχουν μαθητές με ΕΕΑ στο γενικό δημοτικό σχολείο κινδυνεύουν να γίνουν θύματα του σχολικού εκφοβισμού σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, αν και οι εκπαιδευτικού αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του ρόλου τους, δεν συνεργάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να προλάβουν και να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό. Παράλληλα, εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και συνειδητοποιημένοι για την αξία του συμβουλευτικού τους ρόλου και την ευθύνη που αναλαμβάνουν για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των μαθητών τους.el_GR
dc.format.extentvi, 105 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel_GR
dc.subjectBullyingel_GR
dc.titleΔιερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που βιώνουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of the study is to investigate how educators of Primary General Education react to bullying incidents, especially when students with special educational needs are concerned. In this thesis, a qualitative research approach has been used to critically explore educators’ perspectives and experiences of bullying incidences that involve students with special educational needs. The analysis of the findings of the research demonstrate that the educators (of general education) are aware of the phenomenon of bullying in schools as they can discern its varied forms and guises, while they feel incapable of dealing with such incidents owing to their lack of training. It is also evident that the educators’ intervention in incidences of bullying at schools depends on the significance of each incident. Furthermore, prevention is very important in tackling bullying. One thing that should be noted is the fact that students with special educational needs in mainstream schools are more likely to experience bullying than their non-disabled peers. Even though educators acknowledge the importance of their role, they do not cooperate with other professionals/agencies in order to prevent and address this phenomenon. Also, they are particularly sensitized and aware of the value of their advisory role and their responsibility of shaping their students’ character and personality.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record