dc.contributor.advisor | Λιασίδου, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Ιωαννίδου, Ελισσάβετ | |
dc.contributor.other | Ioannidou, Elisavet | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-09-20T05:58:25Z | |
dc.date.available | 2018-09-20T05:58:25Z | |
dc.date.copyright | 2018-09-19 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2018/00058 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3741 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η παρουσίαση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης γενικής αγωγής σχετικά με τις εμπειρίες και παρεμβάσεις τους σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και ιδιαίτερα, όταν εμπλέκονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή και αναπηρίες. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή χρησιμοποιήθηκε, η ποιοτική έρευνα, για την καταγραφή των βαθύτερων απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τους μαθητές με ΕΕΑ. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ενημερωμένοι για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, καθώς μπορούν να διακρίνουν τις διάφορες μορφές του, ενώ αισθάνονται ανεπαρκείς στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών εξαιτίας της ελλιπούς επιμόρφωσής τους. Επίσης, διαφαίνεται το γεγονός ότι η παρέμβαση των εκπαιδευτικών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού εξαρτάται από την σοβαρότητα του κάθε περιστατικού, ενώ δίνεται μεγάλη προσοχή σε μεθόδους πρόληψης του φαινομένου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι όταν υπάρχουν μαθητές με ΕΕΑ στο γενικό δημοτικό σχολείο κινδυνεύουν να γίνουν θύματα του σχολικού εκφοβισμού σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, αν και οι εκπαιδευτικού αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του ρόλου τους, δεν συνεργάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να προλάβουν και να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό. Παράλληλα, εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και συνειδητοποιημένοι για την αξία του συμβουλευτικού τους ρόλου και την ευθύνη που αναλαμβάνουν για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των μαθητών τους. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 105 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σχολικός εκφοβισμός | el_GR |
dc.subject | Bullying | el_GR |
dc.title | Διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που βιώνουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of the study is to investigate how educators of Primary General Education react to bullying incidents, especially when students with special educational needs are concerned. In this thesis, a qualitative research approach has been used to critically explore educators’ perspectives and experiences of bullying incidences that involve students with special educational needs. The analysis of the findings of the research demonstrate that the educators (of general education) are aware of the phenomenon of bullying in schools as they can discern its varied forms and guises, while they feel incapable of dealing with such incidents owing to their lack of training. It is also evident that the educators’ intervention in incidences of bullying at schools depends on the significance of each incident. Furthermore, prevention is very important in tackling bullying. One thing that should be noted is the fact that students with special educational needs in mainstream schools are more likely to experience bullying than their non-disabled peers. Even though educators acknowledge the importance of their role, they do not cooperate with other professionals/agencies in order to prevent and address this phenomenon. Also, they are particularly sensitized and aware of the value of their advisory role and their responsibility of shaping their students’ character and personality. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |