Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που βιώνουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2018-00058.pdf (662.3Kb)
    Date
    2018-05
    Author
    Ιωαννίδου, Ελισσάβετ
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η παρουσίαση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης γενικής αγωγής σχετικά με τις εμπειρίες και παρεμβάσεις τους σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και ιδιαίτερα, όταν εμπλέκονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή και αναπηρίες. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή χρησιμοποιήθηκε, η ποιοτική έρευνα, για την καταγραφή των βαθύτερων απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τους μαθητές με ΕΕΑ. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ενημερωμένοι για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, καθώς μπορούν να διακρίνουν τις διάφορες μορφές του, ενώ αισθάνονται ανεπαρκείς στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών εξαιτίας της ελλιπούς επιμόρφωσής τους. Επίσης, διαφαίνεται το γεγονός ότι η παρέμβαση των εκπαιδευτικών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού εξαρτάται από την σοβαρότητα του κάθε περιστατικού, ενώ δίνεται μεγάλη προσοχή σε μεθόδους πρόληψης του φαινομένου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι όταν υπάρχουν μαθητές με ΕΕΑ στο γενικό δημοτικό σχολείο κινδυνεύουν να γίνουν θύματα του σχολικού εκφοβισμού σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, αν και οι εκπαιδευτικού αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του ρόλου τους, δεν συνεργάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να προλάβουν και να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό. Παράλληλα, εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και συνειδητοποιημένοι για την αξία του συμβουλευτικού τους ρόλου και την ευθύνη που αναλαμβάνουν για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των μαθητών τους.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3741
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013