Το παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης των δεξιοτήτων παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
Abstract
Οι στόχοι αυτής της μελέτης ήταν να εξετάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς το αν το παιχνίδι μπορεί να αναπτύξει και να ενισχύσει τις δεξιότητες των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, να ερευνήσει το αν οι ωφέλειες ή τα εμπόδια που υπάρχουν επηρεάζουν τη συχνότητα χρήσης του στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ παιχνιδιού και μάθησης στα παιδιά με ΔΑΦ. Η έρευνα αφορούσε στους εκπαιδευτικούς που είχαν συναντήσει και εργαστεί με μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Δομημένα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν σε 200 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και απαντήθηκαν από τους 105, οι οποίοι και αποτέλεσαν το δείγμα αυτής της μελέτης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς βελτιώνει την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος με τους συνομήλικους τους, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει τους μαθητές με Δ.Α.Φ να συμμετέχουν σε κοινωνικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες και να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους