Επιχειρηματικό σχέδιο τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής (Μαρίνων) στην Κύπρο. Περίπτωση: Μαρίνα Λεμεσού
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-05Συγγραφέας
Τσικώνης, Νικόλαος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το 1993, εκπονήθηκε μελέτη από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, για τον καθορισμό της Στρατηγικής της Ανάπτυξης του Ναυτικού Τουρισμού. Απώτερος στόχος της Στρατηγικής αυτής, ήταν ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος και η αύξηση του ποιοτικού τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο. Αποτέλεσμα της μελέτης ήταν η απόφαση για την χωροθέτηση και την ανάπτυξη έξη Μαρίνων, εκ των οποίων οι πέντε Μεγάλης Κλίμακας εντός της επικράτειας. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση των Μαρίνων αυτών ως επιχειρηματικές μονάδες, καθώς η κατασκευή τους και η λειτουργία τους πραγματοποιείται με ιδιωτικά κεφάλαια με την μέθοδο του D.B.F.O.T. (Design, Build, Finance, Operate, Transfer). Ως μέθοδος για την έρευνα επιλέχτηκε η κατάρτιση ενός Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Plan) της εταιρείας «Limassol Marina Ltd» η οποία είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και την λειτουργία μιας εξ αυτών, της Μαρίνας Λεμεσού. Έτσι αφού έγινε ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας από τον διεθνή ακαδημαϊκό χώρο, δόθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης, αναλύοντας διεξοδικά έννοιες όπως είναι, η σημασία του Τουρισμού για την Κυπριακή Οικονομία, οι Μαρίνες στην Κύπρο, η υφιστάμενη και η μελλοντική κατάσταση σε σχέση με τον ναυτικό τουρισμό στην Κύπρο καθώς και η σχέση της οικιστικής ανάπτυξης με τις Μαρίνες. Εν συνεχεία αναλύθηκε η μεθοδολογία με την οποία πραγματοποιήθηκε η έρευνα, που στην προκειμένη περίπτωση είναι η μελέτη περίπτωσης. Κατόπιν έγινε η περιγραφή και η ανάλυση των στοιχείων της έρευνας με βάση την μεθοδολογία που επιλέχτηκε. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι οι επενδύσεις στο χώρο του Ναυτικού Τουρισμού και ειδικά στην δημιουργία Μαρίνων στην Κύπρο, μπορούν να είναι επωφελής, τόσο για το κράτος και την τοπική κοινωνία, όσο και για τους υποψήφιους επενδυτές αρκεί να γίνουν με τον σωστό σχεδιασμό και να συνδυαστούν με οικιστικές και εμπορικές αναπτύξεις.