Αναπτυξιακές πρακτικές μουσείων και προώθηση πολιτισμικών προϊόντων: Το υπόδειγμα του Μουσείου Μεταφορών του Λονδίνου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-05Συγγραφέας
Αποστόλου, Ευδοξία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ασχολείται με το μουσειακό μάρκετινγκ και τα προβλήματα που προκύπτουν στην εφαρμογή των πρακτικών προώθησης των πολιτισμικών προϊόντων , λόγω της ελλιπούς εμπειρίας και της αδυναμίας των μάρκετερ από τη μία να προσαρμόσουν τις πρακτικές τους σύμφωνα με το ιδιότυπο καθεστώς των μη κερδοσκοπικών οργανισμών , και της πεποίθησης των επαγγελματιών των μουσείων από την άλλη , ότι το μάρκετινγκ αποτελεί δευτερεύουσα δραστηριότητα , που μέχρι πρότινος έλειπε παντελώς από το σύνολο των δράσεων των πολιτιστικών ιδρυμάτων. Και πράγματι , η έννοια του μουσειακού μάρκετινγκ είναι σχετικά πρόσφατη , έχει όμως απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό την ερευνητική κοινότητα διεθνώς , καθώς με την εισαγωγή της δημιουργήθηκαν ερωτηματικά σχετικά με την καταλληλόλητα των πρακτικών προώθησης από οργανισμούς που διαφυλάττουν και προάγουν τη γνώση.
Χρησιμοποιώντας ως υπόδειγμα μελέτης το Μουσείο Μεταφορών του Λονδίνου, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε εξετάζει τα εργαλεία μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τον οργανισμό και επιχειρεί να διαφωτίσει κάποιες από τις πτυχές του προβλήματος. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ακολουθεί δύο βασικές κατευθυντήριες: αρχικά τη συλλογή στοιχείων από το αρχείο του μουσείου και από μαρτυρίες λειτουργών διαφόρων τμημάτων και διοικητικών στελεχών αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού και τις μεθόδους εφαρμογής των πρακτικών μάρκετινγκ και δεύτερον , τη διεξοδική μελέτη των ερευνών του κοινού που πραγματοποιήθηκαν από το ίδιο το μουσείο και παρουσιάζουν σημαντικά συμπεράσματα για το πως οι επισκέπτες αξιολογούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τα προϊόντα.
Η σημασία της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής έγκειται στο γεγονός ότι παρουσιάζει υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για περεταίρω έρευνα αλλά και στο ότι τονίζει τις διαφορές που υπάρχουν στην εφαρμογή των εργαλείων μάρκετινγκ σε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό , έναντι μιας οποιαδήποτε άλλης επιχείρησης.