Show simple item record

dc.contributor.advisorΠάνος, Διονύσιος
dc.contributor.authorΓράψας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.otherGrapsas, Constantinos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-10T07:45:44Z
dc.date.available2018-09-10T07:45:44Z
dc.date.copyright2018-09-07
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΕΔΜ/2018/00037el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3691
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ευρύτατη εξάπλωση και χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) έθεσε νέους κανόνες στην ενημέρωση του κοινού. Από αυτές τις εξελίξεις δεν μπορούσαν να μείνουν αμέτοχες οι Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), οι οποίες αναπόφευκτα υιοθέτησαν τον νέο τρόπο επικοινωνίας προσαρμοζόμενές στα νέα δεδομένα. Στο πλαίσιο της άσκησης στρατιωτικής διπλωματίας, της παροχής εθνικής ασφάλειας, της διεξαγωγής πολεμικών επιχειρήσεων, της συνδρομής τους σε καταστροφές και καταστάσεις ανάγκης, αλλά και της ευρύτερης κοινωνικής προσφοράς τους, οι ΕΔ αξιοποιούν τα ΜΚΔ όχι μόνο για να επικοινωνήσουν με το κοινό αλλά και στοχεύοντας στην επίτευξη συγκεκριμένων σκοπών και επιδιώξεων. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια μελέτης και ανάδειξης του ρόλου που διαδραματίζουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) και ειδικά το Twitter, εστιάζοντας στη χρήση του από τρείς σύγχρονες και ισχυρές Πολεμικές Αεροπορίες του δυτικού κόσμου, της Ελληνικής (Πολεμική Αεροπορία – Hellenic Air Force), του Ισραήλ (Israeli Air Force – IAF) και των ΗΠΑ (United States Air Force – USAF). Η εργασία χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο αποτελείται από το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας, στο οποίο αναλύονται μια σειρά ζητημάτων που αφορούν την στρατηγική επικοινωνία, τις θεωρίες της εικόνας, του Branding καθώς και της ήπιας ισχύος στο πλαίσιο της στρατιωτικής διπλωματίας και της θεωρίας των Διεθνών Σχέσεων. Στο δεύτερο μέρος γίνεται η παρουσίαση και ανάλυση των στοιχείων της έρευνας. Στο κομμάτι αυτό εξετάζονται οι τρόποί χρήσης του Twitter από τις τρείς πολεμικές Αεροπορίες, τη στρατηγική επικοινωνίας που ακολουθούν, καθώς και οι ενδεχόμενοι επιθυμητοί στόχοι τους. Επιπλέον, ερευνάται η ανταπόκριση και η συμπεριφορά του κοινού στα μηνύματα που εκπέμπονται μέσα από τους λογαριασμούς Twitter και το επίπεδο διάδρασης τους. Από τη μελέτη των tweets και την ανάλυση των συλλεχθέντων στοιχείων, τα συμπεράσματα που προέκυψαν αφορούν τις μεθόδους αξιοποίησης του Twitter, τον επαγγελματισμό χρήσης του συγκεκριμένου Μέσου κοινωνικής δικτύωσης, τις στρατηγικές επικοινωνίας που ακολουθούνται, τους στόχους που επιδιώκονται, τη συνοχή και την ενότητα της προσπάθειας για ολοκληρωμένη επικοινωνία και τέλος τη διαδραστικότητα με το κοινό και την επιρροή που ασκούν πάνω του. Η μελέτη αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς εξετάζει σε βάθος τον τρόπο χρήσης ενός σύγχρονου Μέσου επικοινωνίας από τις ΕΔ, με το οποίο είναι δυνατή η αποστολή των επιθυμητών μηνυμάτων και η διάδραση με εκατομμύρια ανθρώπους, χωρίς την παρέμβαση και τα φίλτρα των παραδοσιακών Μέσων Επικοινωνίας. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί μια νέα αποχή για τις ΕΔ, οι οποίες αποκτούν ένα ακόμη όπλο (ήπιας ισχύος) στο οπλοστάσιο τους. Απομένει να φανεί κατά πόσο έχουν γίνει αντιληπτές οι δυνατότητες και οι τρόπο αποτελεσματικής χρήσης του.el_GR
dc.format.extentviii, 242 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -- Ένοπλες δυνάμειςel_GR
dc.subjectSocial media -- Armed forcesel_GR
dc.titleΜέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) και ένοπλες δυνάμεις. Τα πολλαπλά επίπεδα της χρήσης του Twitter από τις πολεμικές αεροπορίες της Ελλάδας, του Ισραήλ και των ΗΠΑel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe unprecedented deployment and use of Social Media has set new rules for public information. From these developments, the Armed Forces could not remain uninvolved and due to the new circumstances they inevitably adopted the new way of communication. In the context of military diplomacy, national security, military operations, support in disasters and emergencies and a wider social contribution, the Armed Forces use social media not only to communicate with the public but also to achieve specific goals and objectives. This paper is an attempt to study and highlight the role played by Social Media Networks and Twitter in particular, focusing on its use by three modern and powerful Air Forces, the Hellenic Air Force (HAF), the Israeli Air Force (IAF) and the United States Air Force (USAF). The work is divided into two parts. The first consists of the theoretical part of the paper which analyzes a series of issues related to strategic communication, image, branding and soft power theories in the context of military diplomacy and the theory of international relations. The second part presents the survey and the analysis of the collected data. This section addresses the ways that Twitter was used by the three Air Forces, the strategic communication framework/plan that was followed and their possible desired goals. In addition, it investigates the public's response and behavior to the different messages were sent from the three Twitter accounts and the level of interaction with them. From the tweets study and the analysis of the collected data, the conclusions that have emerged concern the methods of exploiting Twitter, the professionalism of using the particular social networking tool, the communication strategies followed, the goals pursued, the coherence and the unity of the effort for an integrated communication and finally the interactivity with the public and the influence they exert on it. This study has particular interest since it examines in depth the way of use of the latest means of communication by the Armed Forces. With the use of them, it is possible to send the desired messages and interact with millions of people without the intervention and filters of the traditional media. This signifies a new era for the Armed Forces which acquire another weapon (of soft power) in their arsenal. It remains to be discovered whether the possibilities and ways of their effective use have been perceived.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record