Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
  6. Η βιωματική μέθοδος project στη διδασκαλία του αρχαίου δράματος
 
  • Details
Options

Η βιωματική μέθοδος project στη διδασκαλία του αρχαίου δράματος

Author(s)
Ζαχαριάδου, Δάφνη
Date Issued
2017-09-15
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η τεκμηρίωση της χρησιμότητας ενός εναλλακτικού τρόπου διδασκαλίας του αρχαίου κειμένου, πιο «μαθητο-κεντρικού» και συμμετοχικού από τον παραδοσιακό τρόπο που διδάσκεται το μάθημα και η παρουσίαση μιας πρωτότυπης πρότασης πιλοτικής εφαρμογής της βιωματικής μεθόδου στην ύλη της Ελένης του Ευριπίδη. Σε επίπεδο μεθοδολογίας, η παρούσα διατριβή, με αφετηρία το αρχαίο δράμα, κάνει αναδρομή στις ρίζες του βιωματικού τρόπου και, αναλύοντας τις βασικές αρχές του, καταλήγει να δώσει ένα πρακτικό παράδειγμα εφαρμογής του στο αρχαιοελληνικό κείμενο της Ελένης της Γ’ Γυμνασίου. Η μελέτη μας θα στηριχθεί και σε ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου επιδιώκεται να διαπιστωθεί εάν είναι λειτουργικότερη η βιωματική διδασκαλία του κειμένου εν συγκρίσει με την παραδοσιακή. Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν είναι: βιβλιογραφικές πηγές, ελληνικές, ξένες και ξενόγλωσσες, ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου και έγκριτων επιστημονικών περιοδικών, συνεντεύξεις εκπαιδευτικών, ζωντανές παρακολουθήσεις παραδόσεων μαθημάτων του αρχαίου δράματος, τόσο με τον παραδοσιακό όσο και με το βιωματικό τρόπο, αναλυτική καταγραφή και των δύο τρόπων διεξαγωγής του μαθήματος και των εντυπώσεων στους μαθητές, παρακολουθήσεις βιωματικών σεμιναρίων, πραγματοποίηση βιωματικού μαθήματος σε μαθητές που δεν έχουν μυηθεί σε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και τέλος διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας με ερωτηματολόγια βαθμιαίων, κλειστών και ανοικτών ερωτήσεων.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
112 σ. 30 εκ,
Subjects

Θεατροπαιδαγωγική

Theatre education

Αρχαίο δράμα -- Βιωμα...

Ancient drama -- Expe...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΘΣΠ-2017-00085.pdf

Size

1.85 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):aeb72979a274619d38ee919a2fb9fad4

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly