dc.contributor.advisor | Πάνος, Διονύσιος | |
dc.contributor.author | Γράψας, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.other | Grapsas, Constantinos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-09-10T07:45:44Z | |
dc.date.available | 2018-09-10T07:45:44Z | |
dc.date.copyright | 2018-09-07 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.other | ΕΔΜ/2018/00037 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3691 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η ευρύτατη εξάπλωση και χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) έθεσε νέους κανόνες στην ενημέρωση του κοινού. Από αυτές τις εξελίξεις δεν μπορούσαν να μείνουν αμέτοχες οι Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), οι οποίες αναπόφευκτα υιοθέτησαν τον νέο τρόπο επικοινωνίας προσαρμοζόμενές στα νέα δεδομένα. Στο πλαίσιο της άσκησης στρατιωτικής διπλωματίας, της παροχής εθνικής ασφάλειας, της διεξαγωγής πολεμικών επιχειρήσεων, της συνδρομής τους σε καταστροφές και καταστάσεις ανάγκης, αλλά και της ευρύτερης κοινωνικής προσφοράς τους, οι ΕΔ αξιοποιούν τα ΜΚΔ όχι μόνο για να επικοινωνήσουν με το κοινό αλλά και στοχεύοντας στην επίτευξη συγκεκριμένων σκοπών και επιδιώξεων.
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια μελέτης και ανάδειξης του ρόλου που διαδραματίζουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) και ειδικά το Twitter, εστιάζοντας στη χρήση του από τρείς σύγχρονες και ισχυρές Πολεμικές Αεροπορίες του δυτικού κόσμου, της Ελληνικής (Πολεμική Αεροπορία – Hellenic Air Force), του Ισραήλ (Israeli Air Force – IAF) και των ΗΠΑ (United States Air Force – USAF).
Η εργασία χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο αποτελείται από το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας, στο οποίο αναλύονται μια σειρά ζητημάτων που αφορούν την στρατηγική επικοινωνία, τις θεωρίες της εικόνας, του Branding καθώς και της ήπιας ισχύος στο πλαίσιο της στρατιωτικής διπλωματίας και της θεωρίας των Διεθνών Σχέσεων.
Στο δεύτερο μέρος γίνεται η παρουσίαση και ανάλυση των στοιχείων της έρευνας. Στο κομμάτι αυτό εξετάζονται οι τρόποί χρήσης του Twitter από τις τρείς πολεμικές Αεροπορίες, τη στρατηγική επικοινωνίας που ακολουθούν, καθώς και οι ενδεχόμενοι επιθυμητοί στόχοι τους. Επιπλέον, ερευνάται η ανταπόκριση και η συμπεριφορά του κοινού στα μηνύματα που εκπέμπονται μέσα από τους λογαριασμούς Twitter και το επίπεδο διάδρασης τους.
Από τη μελέτη των tweets και την ανάλυση των συλλεχθέντων στοιχείων, τα συμπεράσματα που προέκυψαν αφορούν τις μεθόδους αξιοποίησης του Twitter, τον επαγγελματισμό χρήσης του συγκεκριμένου Μέσου κοινωνικής δικτύωσης, τις στρατηγικές επικοινωνίας που ακολουθούνται, τους στόχους που επιδιώκονται, τη συνοχή και την ενότητα της προσπάθειας για ολοκληρωμένη επικοινωνία και τέλος τη διαδραστικότητα με το κοινό και την επιρροή που ασκούν πάνω του.
Η μελέτη αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς εξετάζει σε βάθος τον τρόπο χρήσης ενός σύγχρονου Μέσου επικοινωνίας από τις ΕΔ, με το οποίο είναι δυνατή η αποστολή των επιθυμητών μηνυμάτων και η διάδραση με εκατομμύρια ανθρώπους, χωρίς την παρέμβαση και τα φίλτρα των παραδοσιακών Μέσων Επικοινωνίας. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί μια νέα αποχή για τις ΕΔ, οι οποίες αποκτούν ένα ακόμη όπλο (ήπιας ισχύος) στο οπλοστάσιο τους. Απομένει να φανεί κατά πόσο έχουν γίνει αντιληπτές οι δυνατότητες και οι τρόπο αποτελεσματικής χρήσης του. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 242 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -- Ένοπλες δυνάμεις | el_GR |
dc.subject | Social media -- Armed forces | el_GR |
dc.title | Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) και ένοπλες δυνάμεις. Τα πολλαπλά επίπεδα της χρήσης του Twitter από τις πολεμικές αεροπορίες της Ελλάδας, του Ισραήλ και των ΗΠΑ | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The unprecedented deployment and use of Social Media has set new
rules for public information. From these developments, the Armed Forces
could not remain uninvolved and due to the new circumstances they inevitably
adopted the new way of communication. In the context of military diplomacy,
national security, military operations, support in disasters and emergencies
and a wider social contribution, the Armed Forces use social media not only to
communicate with the public but also to achieve specific goals and objectives.
This paper is an attempt to study and highlight the role played by Social
Media Networks and Twitter in particular, focusing on its use by three modern
and powerful Air Forces, the Hellenic Air Force (HAF), the Israeli Air Force
(IAF) and the United States Air Force (USAF).
The work is divided into two parts. The first consists of the theoretical
part of the paper which analyzes a series of issues related to strategic
communication, image, branding and soft power theories in the context of
military diplomacy and the theory of international relations.
The second part presents the survey and the analysis of the collected
data. This section addresses the ways that Twitter was used by the three Air
Forces, the strategic communication framework/plan that was followed and
their possible desired goals. In addition, it investigates the public's response
and behavior to the different messages were sent from the three Twitter
accounts and the level of interaction with them.
From the tweets study and the analysis of the collected data, the
conclusions that have emerged concern the methods of exploiting Twitter, the
professionalism of using the particular social networking tool, the
communication strategies followed, the goals pursued, the coherence and the
unity of the effort for an integrated communication and finally the interactivity
with the public and the influence they exert on it.
This study has particular interest since it examines in depth the way of
use of the latest means of communication by the Armed Forces. With the use
of them, it is possible to send the desired messages and interact with millions
of people without the intervention and filters of the traditional media. This
signifies a new era for the Armed Forces which acquire another weapon (of
soft power) in their arsenal. It remains to be discovered whether the
possibilities and ways of their effective use have been perceived. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |