Πρόγραμμα δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Κύπρου: Προφίλ, κίνητρα και εμπόδια στη μάθηση των ενηλίκων εκπαιδευομένων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα κατά την περίοδο 2014-2018
Επιτομή
Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην ανάλυση του προφίλ, των κινήτρων και των εμποδίων μάθησης των ενηλίκων που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Κύπρου κατά την χρονική περίοδο 2014-2018.
Αρχικά, παρουσιάζεται το πλαίσιο, η λογική, η σημαντικότητα και τα ερευνητικά ερωτήματα που καθοδηγούν την έρευνα. Έπειτα, χαρτογραφούνται οι βασικές ερευνητικές τάσεις και παρουσιάζονται οι κύριες θεωρητικές προσεγγίσεις όσον αφορά τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση εστιάζει στις τρεις βασικές πτυχές που πραγματεύεται η παρούσα έρευνα: το προφίλ των ενήλικων εκπαιδευομένων, τα κίνητρα για συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων και τα εμπόδια μάθησης που καλούνται να αντιμετωπίσουν κατά τη συμμετοχή τους.
Στο πλαίσιο της συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων, έχει επιλεγεί η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, με τη διεξαγωγή ημιδομημένων συνεντεύξεων ενήλικων εκπαιδευομένων και επιτόπιων παρατηρήσεων σε θεματικές ενότητες του προγράμματος. Η εφαρμογή της προτεινόμενης μεθοδολογίας έρευνας έχει αναδείξει ευρήματα για τα κοινά αλλά και μοναδικά χαρακτηριστικά του προφίλ των ενήλικων εκπαιδευομένων, τα βασικά εσωτερικά και εξωτερικά κίνητρα για συμμετοχή στο πρόγραμμα καθώς και τα κύρια εμπόδια που αντιμετώπισαν κατά την συμμετοχή τους.
Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας και η σχετική συζήτηση. Εν κατακλείδι, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που το πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Κύπρου τίθεται υπό διερεύνηση, συνεπώς τα αποτελέσματα και συμπεράσματα που θα προκύψουν εκτιμάται πως θα είναι χρήσιμα για μελλοντικές σχετικές έρευνες.