Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαϊωάννου, Ελένη
dc.contributor.authorΠιλίρη, Άντρη
dc.contributor.otherPiliri, Antri
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-07-12T09:46:35Z
dc.date.available2018-07-12T09:46:35Z
dc.date.copyright2018-07-12
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΣΔΜ/2018/00018el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3541
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τη λειτουργία των επιμορφωτικών προγραμμάτων τα οποία προσφέρονται από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου σε όλες τις επαρχίες της χώρας και αποτελούν έναν από τους ευρύτερους θεσμούς παροχής ευκαιριών επιμόρφωσης σε όλους τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η επιμόρφωση μπορεί να παρέχει στο άτομο πολύπλευρα προσωπικά, κοινωνικά, οικονομικά και επαγγελματικά οφέλη, εξασφαλίζοντας την ενεργή συμμετοχή του στην αγορά εργασίας και στην κοινωνία. Η παρούσα έρευνα θα επικεντρωθεί στην περίπτωση του Επιμορφωτικού Κέντρου της επαρχίας Αμμοχώστου και στα προγράμματα ξένων γλωσσών που υλοποιούνται στο εν λόγω Κέντρο. Σύμφωνα με το στρατηγικό πλαίσιο «ΕΚ 2020» το ευρωπαϊκό συμβούλιο και η επιτροπή συνιστούν στα κράτη-μέλη να κατευθύνουν την προσοχή τους προς την αναγκαιότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Ως εκ τούτου, τα προγράμματα ξένων γλωσσών που παρέχουν τα Επιμορφωτικά Κέντρα αποκτούν μεγαλύτερη σημασία. Ωστόσο, ένα αποτελεσματικό επιμορφωτικό πρόγραμμα ενηλίκων πρέπει να οργανώνεται και να υλοποιείται βάσει των αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων. Ανάμεσα στις προϋποθέσεις της αποτελεσματικής μάθησης συμπεριλαμβάνονται η βιωματική μάθηση, η χρήση ενεργητικών τεχνικών και μεθόδων διδασκαλίας. Συνοψίζοντας, η εκπλήρωση των παραπάνω προϋποθέσεων επιβάλλει τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια ποιοτική έρευνα και εστιάζεται σε μια συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης, το Eπιμορφωτικό Kέντρο της επαρχίας Αμμοχώστου. Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ημιδομημένες εις βάθος συνεντεύξεις και με την τεχνική της παρατήρησης. Η παρατήρηση διενεργήθηκε σε ένα από τα προγράμματα ξένων γλωσσών του Κέντρου από την ίδια την ερευνήτρια. Το δείγμα των συνεντεύξεων, το οποίο επιλέχθηκε με τη μέθοδο της βολικής δειγματοληψίας, αριθμείται στους 3 εκπαιδευτές και στους 4 εκπαιδευομένους. Τέλος, η ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε βάσει του φαινομελογικού ερμηνευτικού φιλοσοφικού παραδείγματος. iv Τα συμπεράσματα καλούνται να απαντήσουν στα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, τα οποία αντιστοιχούν στους κύριους άξονες της έρευνας. Η έρευνα κατέδειξε πως δεν υπάρχουν μηχανισμοί διάγνωσης των εκπαιδευτικών αναγκών των συμμετέχοντων καθώς επίσης και αντίστοιχος προγραμματισμός ούτως ώστε να ανταποκρίνεται το πρόγραμμα σε αυτές τις ανάγκες. Επίσης, δεν αξιοποιούνται οι κατάλληλες εκπαιδευτικές τεχνικές κατά την μαθησιακή διαδικασία με στόχο την ενεργοποίηση της συμμετοχής των εκπαιδευομένων. Εν κατακλείδι, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως τα προγράμματα είναι αναποτελεσματικά και προχώρησε στη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση της λειτουργίας των Κέντρων.el_GR
dc.format.extentx, 160 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπιμορφωτικά Κέντρα Κύπρουel_GR
dc.subjectCyprus Adult Educationel_GR
dc.titleΕπιμορφωτικά Κέντρα Κύπρου και οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων: μια μελέτη περίπτωσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this research is to examine the function of adult education courses which are offered by the Cyprus Ministry of Education and Culture in all non-occupied areas of the Republic of Cyprus and constitute some of the most valuable learning opportunities to every Cypriot citizen. Education may provide personal, social, financial and professional benefits to anyone and also ensures his or her active participation in the labour market and society. This research will focus on the Adult Education Centre of Famagusta area and more specifically on teaching of the available foreign language courses. According to the strategic frame “EC 2020”, the European Council and committee stress out the need of their Member States to direct their efforts towards the necessity of teaching foreign languages. Therefore, the courses offered by the Adult Education Centres are considered very important. An efficient adult learning course should be designed and implemented based on adult learning principles. Among the prerequisites of efficient learning, experiential learning method and active teaching techniques and methods are included. Overall, the achievement of the above prerequisites imposes the research of the learning needs of the participants and their teachers. This thesis is a qualitative research which focuses on a specific case study, the Adult Education Centre of Famagusta district. Information for the analysis has been obtained through semi-structured, in-depth interviews and observation techniques. The observation was made during a foreign language course while the researcher attended the lesson herself. The interview volume has been chosen based on the convenient sampling method and is represented by 3 adult learning teachers and 4 adult learning participants. Finally, the analysis of the research data has been performed based on the phenomenological interpretative philosophical example. The findings should give answers to the research goals of this thesis providing that they are related to the main principles of the research. The research has indicated that there are neither diagnostic mechanisms of participants learning needs nor proper planning in order for the course to anticipate such needs. Furthermore, indicated learning techniques which aim to actively involve the participants during the learning process do not seem to be utilized. All in all, the majority of the participants who took part on this research stated that the courses are inefficient and proposed modifications for the enhancement of their functionality.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record