Ποιότητα υπηρεσιών της κοινοτικής αστυνόμευσης και ικανοποίηση πολιτών από τις υπηρεσίες της
Abstract
Οι παγκόσμιες κοινωνικές αλλαγές αναγκάζουν την αστυνομία να μετεξελιχτεί σε ένα ανθρωποκεντρικό οργανισμό. Το πιο πάνω γεγονός επιβάλλει όπως η αστυνομία παρέχει όχι μόνο υπηρεσίες αστυνόμευσης αλλά και κοινωνικές υπηρεσίες. Η επιτυχία του εγχειρήματος έχει ως βάση την ικανοποίηση των προσδοκιών των πολιτών για την αστυνομία με κύριο άξονα την δημιουργία μίας αμφίδρομης σχέσης μεταξύ αστυνομίας και πολιτών που θα χαρακτηρίζεται από την παροχή άμεσων, σύγχρονων και συνάμα ποιοτικών υπηρεσιών. Μέσα στο πιο πάνω πλαίσιο η αστυνομία δημιούργησε την υπηρεσία της Κοινοτικής Αστυνόμευσης που εφαρμόζεται με το θεσμό του «Αστυνομικού της Γειτονιάς» στα πρότυπα υπηρεσιών κοινοτικής αστυνόμευσης άλλων Ευρωπαϊκών Χωρώv.
O πρωταρχικός ερευνητικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μέτρηση και αξιολόγηση με την μέθοδο SERVQUAL της ποιότητας υπηρεσιών της κοινοτικής αστυνόμευσης και η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών από την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Για τον σκοπό αυτό έγινε έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις βάση ερωτηματολογίου που ετοιμάστηκε και στο οποίο συμμετείχαν 150 άτομα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι προσδοκίες των ερωτηθέντων παρουσιάζουν αρνητικά κενά αναφορικά με την ικανότητά της κοινοτικής αστυνόμευσης να παρέχει το επίπεδο εξυπηρέτησης που υπόσχεται στους πολίτες. Τα ερευνητικά αποτελέσματα θα παρέχουν σημαντική βοήθεια στην βελτίωση και εξέλιξη των υπηρεσιών αυτών παρέχοντας ένα σημαντικό εργαλείο στην κατανόηση των προσδοκιών του πολίτη και τι αναμένει αυτός από ένα σύγχρονο οργανισμό.