Η στάση των εφήβων των Σερρών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2012-07-25Συγγραφέας
Νάστου, Ελισάβετ
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα έρευνα μελετά τη στάση των εφήβων, μαθητών λυκείου της πόλης των Σερρών, με τη βοήθεια ερωτηματολογίων στα οποία οι μαθητές απάντησαν. Εξετάζεται το καταναλωτικό τους προφίλ (αριθμός αγορών, ποσό που δαπανάται, προϊόντα που προτιμούν), οι λόγοι για τους οποίους ίσως δεν έχουν πραγματοποιήσει ακόμα ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και ο βαθμός ανησυχίας τους για την τυχόν εκμετάλλευση των προσωπικών τους δεδομένων και των στοιχείων της κάρτας τους. Επιπλέον, μελετώνται οι λόγοι και οι παράγοντες που ωθούν τους εφήβους στο να εμπιστευτούν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα καθώς και αξιολογείται η τάση μεταβολής των ηλεκτρονικών αγορών τους στο άμεσο μέλλον.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν εξετάστηκαν στατιστικά ως προς διάφορες μεταβλητές, όπως το φύλο, το επάγγελμα γονέα, το αν οι μαθητές έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές ή όχι, η συχνότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο και ο αριθμός διαδικτυακών αγορών που έχουν στο ενεργητικό τους οι έφηβοι. Χρησιμοποιήθηκαν οι έλεγχοι ανεξαρτησίας χ2 του Pearson, ΑΝOVA, t-test, καθώς και ο έλεγχος συσχέτισης (correlation) του Spearman.
Μεταξύ άλλων, τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι τα κορίτσια αγοράζουν περισσότερο μέσω Διαδικτύου από τα αγόρια, ότι η σχέση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τον αριθμό αγορών και με την συχνότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο είναι θετική/ανάλογη, ενώ παράλληλα οι έφηβοι που δεν έχουν εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών εμφανίζονται να ανησυχούν πολύ περισσότερο από τους συμμαθητές τους που έχουν πραγματοποιήσει έστω μία ηλεκτρονική αγορά. Επίσης, σημαντικό αποτέλεσμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι τα παιδιά των αγροτών είναι πιο διστακτικά και λιγότερο εξοικειωμένα με την όλη διαδικασία των ηλεκτρονικών αγορών. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως μεγάλο ποσοστό εφήβων δηλώνει ότι θα αυξήσει τις ηλεκτρονικές του αγορές ή σκοπεύει να τις ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον.