Show simple item record

dc.contributor.advisorΚεχαγιάς, Ιωάννης
dc.contributor.authorΝάστου, Ελισάβετ
dc.contributor.otherNastou, Elisavet
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-25
dc.date.accessioned2012-07-25T08:18:42Z
dc.date.available2012-07-25T08:18:42Z
dc.date.copyright2012-06
dc.date.issued2012-07-25
dc.identifier.otherMBA/2012/00081el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/349
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά τη στάση των εφήβων, μαθητών λυκείου της πόλης των Σερρών, με τη βοήθεια ερωτηματολογίων στα οποία οι μαθητές απάντησαν. Εξετάζεται το καταναλωτικό τους προφίλ (αριθμός αγορών, ποσό που δαπανάται, προϊόντα που προτιμούν), οι λόγοι για τους οποίους ίσως δεν έχουν πραγματοποιήσει ακόμα ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και ο βαθμός ανησυχίας τους για την τυχόν εκμετάλλευση των προσωπικών τους δεδομένων και των στοιχείων της κάρτας τους. Επιπλέον, μελετώνται οι λόγοι και οι παράγοντες που ωθούν τους εφήβους στο να εμπιστευτούν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα καθώς και αξιολογείται η τάση μεταβολής των ηλεκτρονικών αγορών τους στο άμεσο μέλλον. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν εξετάστηκαν στατιστικά ως προς διάφορες μεταβλητές, όπως το φύλο, το επάγγελμα γονέα, το αν οι μαθητές έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές ή όχι, η συχνότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο και ο αριθμός διαδικτυακών αγορών που έχουν στο ενεργητικό τους οι έφηβοι. Χρησιμοποιήθηκαν οι έλεγχοι ανεξαρτησίας χ2 του Pearson, ΑΝOVA, t-test, καθώς και ο έλεγχος συσχέτισης (correlation) του Spearman. Μεταξύ άλλων, τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι τα κορίτσια αγοράζουν περισσότερο μέσω Διαδικτύου από τα αγόρια, ότι η σχέση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τον αριθμό αγορών και με την συχνότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο είναι θετική/ανάλογη, ενώ παράλληλα οι έφηβοι που δεν έχουν εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών εμφανίζονται να ανησυχούν πολύ περισσότερο από τους συμμαθητές τους που έχουν πραγματοποιήσει έστω μία ηλεκτρονική αγορά. Επίσης, σημαντικό αποτέλεσμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι τα παιδιά των αγροτών είναι πιο διστακτικά και λιγότερο εξοικειωμένα με την όλη διαδικασία των ηλεκτρονικών αγορών. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως μεγάλο ποσοστό εφήβων δηλώνει ότι θα αυξήσει τις ηλεκτρονικές του αγορές ή σκοπεύει να τις ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον.el_GR
dc.format.extent111 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΗλεκτρονικό εμπόριο -- Έφηβοιel_GR
dc.subjectOnline purchasesel_GR
dc.titleΗ στάση των εφήβων των Σερρών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present research studies the behaviour of teenagers (Senior High School students) in the Greek city of Serres towards online shopping. The study was conducted with the help of written surveys, which were distributed to 150 students mainly in their schools. It studies their buyer's profile (how many online purchases they make, how much money they spend, what types of products they prefer), it outlines the factors that tend to discourage them from online-shopping and also their levels of concern about a possible exploitation of their personal information and their credit or debit card data. Furthermore, the research studies the factors that contribute to a sense of “safety” and trust of the teenage customers or customers-to-be and it measures the tendency of increase or decrease of the number of online purchases in the near future. The answers given to the survey were processed and statistically analyzed with crosstabulation techniques and cross-referenced to different variables, such as sex, parent's occupation, number of purchases, frequency of Internet use etc. A chi-square test of independence was conducted, as well as ANOVA and t-tests and a Spearman correlation test to determine any connection between the different variables. Among others, the results of the study were that girls tend to buy more and spend more money on online-shopping than boys, but at the same time they feel more unsafe and worry more. The teenagers' levels of concern were higher as the frequency of Internet use and the number of online purchases dropped. Besides that, the students that had never bought anything online, expressed far greater concern and mistrust towards the online stores. As for the occupation of the parents, it was the children of farmers who seemed more reluctant to buy products from the Internet and to trust an online store. Finally, another important result was that the majority of the teenagers who participated in the study, independently of their sex or their parents' job, state that they are most likely to increase their online-shopping, or they are willing to start shopping from the Internet, if they still haven't done that.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record