Κίνητρα συμμετοχής εκπαιδευτών ενηλίκων σε εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα
Abstract
Σε μία κοινωνία στην οποία επέρχονται συνεχώς αλλαγές σε όλα τα επίπεδα η Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση καλείται να στηρίξει, να ενδυναμώσει και να εφοδιάσει με τις απαραίτητες δεξιότητες, ικανότητες και τα προσόντα τους ενήλικες. Τα στελέχη της και, κυρίως, οι εκπαιδευτές ενηλίκων πρέπει να διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα για να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις και στις ανάγκες των ενηλίκων. Έτσι ζητήματα όπως ο επαγγελματισμός και η επιμόρφωση των εκπαιδευτών ενηλίκων απασχολούν ολοένα και περισσότερο τους ερευνητές τα τελευταία χρόνια. Για την επιμόρφωση πλέον των ενηλίκων, αλλά και των εκπαιδευτών χρησιμοποιείται, κυρίως, η μέθοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση της τεχνολογίας. Ωστόσο, δεν έχει γίνει επαρκής διερεύνηση των κινήτρων συμμετοχής των εκπαιδευτών ενηλίκων σε επιμορφωτικά προγράμματα, αν και αποτελεί ένα βασικό ζήτημα στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανίχνευση των κινήτρων που ώθησαν ενεργούς ή υποψήφιους εκπαιδευτές ενηλίκων να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων. Διεξήχθη ποσοτική έρευνα επισκόπησης με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Το δείγμα ήταν 120 άτομα που παρακολούθησαν εξ αποστάσεως προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων φαίνεται να συμμετέχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης με σκοπό, κυρίως, την επαγγελματική τους ανέλιξη και την ανανέωση των γνώσεών τους.