Καλλιτεχνικές δραστηριότητες (εικαστικά, μουσική, θέατρο) στο δημοτικό σχολείο: Παιδιά με αναπηρία και ο ρόλος των γονέων στην ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-21Συγγραφέας
Τζέλλα, Παναγιώτα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το ρόλο των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων (εικαστικά, μουσική, θέατρο) στο γενικό δημοτικό σχολείο και το ρόλο των γονέων παιδιών με αναπηρία ως προς την ανάπτυξη και εφαρμογή τους σύμφωνα με τις αρχές της ενιαίας εκπαίδευσης που διασφαλίζουν ίσες μαθησιακές ευκαιρίες και παρέχουν σεβασμό στις ποικίλες εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν από τη μαθητική ετερότητα μέσα σε ένα σχολείο που θα στοχεύει στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές χωρίς στιγματισμούς. Η μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει να παρουσιάσει τις υφιστάμενες καλλιτεχνικές δραστηριότητες στο δημοτικό σχολείο για τα παιδιά με αναπηρία και τις απόψεις των γονέων τους σε αυτό το θέμα. Αποσκοπεί στο να βρει αν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ οικογένειας παιδιών με αναπηρία και εκπαιδευτικών σχετικά με την ανάπτυξη και εφαρμογή καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων και τι είδους επικοινωνία είναι αυτή. Για την πραγματοποίηση της παρούσας έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος με τη χρήση ερωτηματολογίου, και τα δεδομένα αναλύθηκαν μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS. Από την ανάλυση διαφαίνεται ότι οι γονείς γνωρίζουν ότι τα εικαστικά, η μουσική και το θέατρο διδάσκονται στο σχολείο και συμβάλλουν στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών με αναπηρία. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι αν και υφίσταται μικρή επικοινωνία μεταξύ οικογένειας και σχολείου, με τις κυριότερες μορφές επικοινωνίας να είναι οι συναντήσεις γονέων και η τηλεφωνική και γραπτή επικοινωνία, οι γονείς θεωρούν θετική τη συμβολή όλων των ειδών επικοινωνίας στην ενίσχυση της επικοινωνίας με στόχο την ανάπτυξη καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων. Ωστόσο, φαίνεται να διακατέχονται από θετικότερες απόψεις για τη συμβολή των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, όταν επικοινωνούν συχνότερα με τον εκπαιδευτικό μέσω τηλεφώνου και συναντήσεων γονέων.