Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛιαπής, Βάϊος
dc.contributor.authorΜπαλασά, Αργυρούλα
dc.contributor.otherMpalasa, Argyroula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-12
dc.date.accessioned2017-09-12T10:56:56Z
dc.date.available2017-09-12T10:56:56Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-12
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00091el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3106
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια συστηματικής μελέτης των κυριοτέρων χαρακτηριστικών του κινήματος Θύελλα και Ορμή (Sturm und Drang) και του ρομαντισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στα ειδεολογικά γνωρίσματα, όπως αυτά παρουσιάζονται σε έργα του Goethe και του Shelley. Ταυτοχρόνως γίνεται μια προσπάθεια για αναζήτηση επιδράσεων από τις αρχαίες τραγωδίες Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου και Ιφιγένεια η εν Ταύροις του Ευριπίδη, 'ωστε να διερευνηθεί η προέλευση και η εξέλιξη των συγκεκριμένων ειδολογικών χαρακτηριστικών των νεότερων έργων. Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν την εποχή της εμφάνισης του κινήματος Θύελλα και Ορμή στη Γερμανία και στην Ευρώπη γενικότερα και του Ρομαντισμού στην Αγγλία, καθώς και το ιστορικό και γραμματολογικό πλαίσιο ανάπτυξης και εξέλιξης των προαναφερθέντων λογοτεχνικών κινημάτων. Μελετάται επίσης η εξέλιξη, καθιέρωση και απόρριψη του Κλασικισμού στην Ευρωπαιϊκή λογοτεχνία, καθώς και η σχέση του με τα προαναφερθέντα λογοτεχνικά κινήματα και ρεύματα, με σκοπό να απαντηθεί το ερώτημα εάν μπορούμε να μιλούμε για επιβίωση του αρχαίου δράματος στο πλαίσιο του κινήματος Θύελλα και Ορμή και του Ρομαντισμού. Στο δεύτερο μέρος η ανάλυση είναι περισσότερο κειμενοκεντρική και έχει ως άξονα τα έργα Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, Prometheus του Goethe και Prometheus Unbound του Shelley. Επίσης παρουσιάζεται η θεωρητική υποδομή για την ειδολογική μελέτη των χαρακτηριστικών των κινημάτων, μέσα από τα επι μέρους έργα. Το τρίτο μέρος ασχολείται με τον μύθο στην Ιφιγένεια η εν Ταύροις του Ευρυπίσης και το ομότιτλο ποίημα του Goethe. Επίσης γίνεται μια απόπειρα σύγκρισης με αφετηριακό σημείο αναφοράς το έργο του Ευριπίδη και την επίδραση του, καθώς και την επιρροή του κινήματος Θύελλα και Ορμή στο έργο του Goethe.el_GR
dc.format.extentii, 75 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑισχύλος -- 524-456 π.Χ. -- Προμηθέας Δεσμώτηςel_GR
dc.subjectΑισχύλος -- 524-456 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.subjectΕυριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική κειμένωνel_GR
dc.subjectΕυριπίδης -- π. 480-406 π.Χ.-- Ιφιγένεια η εν Ταύροιςel_GR
dc.subjectΑισχύλος -- 524-456 π.Χ. -- Κριτική κειμένωνel_GR
dc.titleΟ Προμηθέας Δεσμώτης και η Ιφιγένεια η εν Ταύροις του Ευρυπίδη: Η πρόσληψη τους στο έργο του Goethe και του Shelleyel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis dissertation is an attempt to research systematically the main features of the Storm and Stress movement and of Romanticism, with particular emphasis on their generic features as presented in works by Goethe and Shelley. At the same time, an attempt is made to identify influences, in those authors, from Aeschylus’ Prometheus Bound and Euripides’ Iphigenia in Tauris, so that the origin and evolution of the aforementioned features of the newer works may be investigated. The first part of the dissertation presents the socio-political conditions prevailing at the time of the Storm and Stress movement in Germany and Europe in general, and of Romanticism in England, as well as the historical and literary context of the development of the above-mentioned literary movements. It also studies the evolution, introduction and rejection of Classicism in European literature, as well as its relation to the above-mentioned literary movements, in order to establish whether it is meaningful to speak of the survival of ancient drama within the Storm and Stress movement and Romanticism. In the second part of the dissertation, the analysis is more text-centered and focuses on Aeschylus’ Prometheus Bound, Goethe’s Prometheus and Shelley’s Prometheus Unbound. It also offers theoretical foundations for the study of the characteristics of the aforesaid movements through the literary works examined. The third part deals with the myth in Euripides’ Iphigenia in Tauris and Goethe’s poem of the same title. An attempt is also made to explore aspects of the reception of Euripides’ play and to establish the influence of the Storm and Stress movement in Goethe's work.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής