Show simple item record

dc.contributor.advisorΣαββίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΧατζηαντωνίου Ξερουδάκη, Παρασκευή
dc.contributor.otherChatziantwniou Xeroudaki, Paraskevi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-12
dc.date.accessioned2017-09-12T10:56:07Z
dc.date.available2017-09-12T10:56:07Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-12
dc.identifier.otherΕΠΑ/2017/00052el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3102
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ σχολικός οργανισμός ως σύστημα καλείται να είναι ευέλικτο, αποτελεσματικό, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής. Τα εκπαιδευτικά συστήματα, επιλέγουν ως μέσο διασφάλισης της ποιότητας του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιολόγηση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αν και η αξιολόγηση είναι θεσμοθετημένη, εντούτοις δεν υλοποιείται. Η απουσία κουλτούρας αξιολόγησης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς, σε συνδυασμό με τη μη επαρκή επιμόρφωσή τους σχετικά με την αξιολόγηση του έργου τους, θέτουν υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα του διδακτικού τους έργου, καθώς και το επίπεδο της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει κατά πόσο η συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας, ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, μπορεί να ενισχύσει τη συνεργατική μάθηση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων διενεργήθηκε Έρευνα Δράσης σε μια σχολική μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ρεθύμνης, μέσα από την υλοποίηση παρατηρήσεων διδασκαλίας μεταξύ συναδέλφων, με τη συμμετοχή του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Οι παρατηρήσεις διδασκαλίας υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τα στάδια του κύκλου της στρατηγικής της Κλινικής Επιθεώρησης. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ανέδειξαν πληροφορίες, στάσεις και αξίες, σε ένα θέμα που μέχρι και σήμερα δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς, επιβεβαιώνοντας ότι η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών, σε ένα πρόγραμμα συναδελφικής παρατήρησης, εντός του χώρου και χρόνου εργασίας τους, μπορεί να συμβάλει στη διαφοροποίηση των στάσεων τους απέναντι στη διαμορφωτική αξιολόγηση του διδακτικού τους έργου, υπό την προϋπόθεση της δημιουργίας ενός νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνεται στις αρχές της παιδαγωγικής ηγεσίας.el_GR
dc.format.extentxi, 147 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυνεργατική μάθησηel_GR
dc.subjectCollaborative learningel_GR
dc.subjectΠαιδαγωγική ηγεσίαel_GR
dc.subjectPedagogical leadershipel_GR
dc.titleΗ συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe school organization as a system is called to be flexible, effective, to meet the demands of the time. Educational systems, they choose as a means of ensuring the quality of the level of education provided, the evaluation of teachers' teaching. In the Greek educational system, although the evaluation is institutionalized, it is not implemented. The absence of an evaluation culture among Greek teachers combined with their inadequate training on the evaluation of their work call into question the effectiveness of their teaching work as well as the level of their professional development. The aim of the present study was to investigate whether the collegiate teaching observation as a formative assessment tool can enhance cooperative learning and professional development of teachers. In order to investigate the research questions, an Action Survey was conducted in a primary school of the prefecture of Rethymnon, through the implementation of two peer observations between colleagues, with the participation of the school principal. Teaching remarks were conducted in accordance with the Clinic Inspection Strategy cycle. The results of this research have highlighted information, attitudes and values on a subject that has so far not been adequately explored, confirming that active engagement of teachers in a collegial observation program within their workplace space can contribute to differentiation of their attitudes towards the developmental evaluation of their teaching work, provided that a legislative framework is created that meets the principles of pedagogical leadership.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record