Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2017-00052.pdf (3.530Mb)
    Ημερομηνία
    2017-09-12
    Συγγραφέας
    Χατζηαντωνίου Ξερουδάκη, Παρασκευή
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Ο σχολικός οργανισμός ως σύστημα καλείται να είναι ευέλικτο, αποτελεσματικό, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής. Τα εκπαιδευτικά συστήματα, επιλέγουν ως μέσο διασφάλισης της ποιότητας του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιολόγηση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αν και η αξιολόγηση είναι θεσμοθετημένη, εντούτοις δεν υλοποιείται. Η απουσία κουλτούρας αξιολόγησης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς, σε συνδυασμό με τη μη επαρκή επιμόρφωσή τους σχετικά με την αξιολόγηση του έργου τους, θέτουν υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα του διδακτικού τους έργου, καθώς και το επίπεδο της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει κατά πόσο η συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας, ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, μπορεί να ενισχύσει τη συνεργατική μάθηση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων διενεργήθηκε Έρευνα Δράσης σε μια σχολική μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ρεθύμνης, μέσα από την υλοποίηση παρατηρήσεων διδασκαλίας μεταξύ συναδέλφων, με τη συμμετοχή του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Οι παρατηρήσεις διδασκαλίας υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τα στάδια του κύκλου της στρατηγικής της Κλινικής Επιθεώρησης. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ανέδειξαν πληροφορίες, στάσεις και αξίες, σε ένα θέμα που μέχρι και σήμερα δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς, επιβεβαιώνοντας ότι η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών, σε ένα πρόγραμμα συναδελφικής παρατήρησης, εντός του χώρου και χρόνου εργασίας τους, μπορεί να συμβάλει στη διαφοροποίηση των στάσεων τους απέναντι στη διαμορφωτική αξιολόγηση του διδακτικού τους έργου, υπό την προϋπόθεση της δημιουργίας ενός νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνεται στις αρχές της παιδαγωγικής ηγεσίας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3102
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013