Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2017-00052.pdf (3.530Mb)
    Date
    2017-09-12
    Author
    Χατζηαντωνίου Ξερουδάκη, Παρασκευή
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Ο σχολικός οργανισμός ως σύστημα καλείται να είναι ευέλικτο, αποτελεσματικό, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής. Τα εκπαιδευτικά συστήματα, επιλέγουν ως μέσο διασφάλισης της ποιότητας του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιολόγηση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αν και η αξιολόγηση είναι θεσμοθετημένη, εντούτοις δεν υλοποιείται. Η απουσία κουλτούρας αξιολόγησης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς, σε συνδυασμό με τη μη επαρκή επιμόρφωσή τους σχετικά με την αξιολόγηση του έργου τους, θέτουν υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα του διδακτικού τους έργου, καθώς και το επίπεδο της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει κατά πόσο η συναδελφική παρατήρηση διδασκαλίας, ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης, μπορεί να ενισχύσει τη συνεργατική μάθηση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων διενεργήθηκε Έρευνα Δράσης σε μια σχολική μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ρεθύμνης, μέσα από την υλοποίηση παρατηρήσεων διδασκαλίας μεταξύ συναδέλφων, με τη συμμετοχή του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Οι παρατηρήσεις διδασκαλίας υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τα στάδια του κύκλου της στρατηγικής της Κλινικής Επιθεώρησης. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ανέδειξαν πληροφορίες, στάσεις και αξίες, σε ένα θέμα που μέχρι και σήμερα δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς, επιβεβαιώνοντας ότι η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών, σε ένα πρόγραμμα συναδελφικής παρατήρησης, εντός του χώρου και χρόνου εργασίας τους, μπορεί να συμβάλει στη διαφοροποίηση των στάσεων τους απέναντι στη διαμορφωτική αξιολόγηση του διδακτικού τους έργου, υπό την προϋπόθεση της δημιουργίας ενός νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνεται στις αρχές της παιδαγωγικής ηγεσίας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3102
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013